Zarządzenie Nr 114/2023
Wójta Gminy Ostróda
z dnia 31 sierpnia 2023 r.
w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ewidencji środków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 dla zadania „Przebudowa dróg gminnych nr 153149N Durąg-Ryn oraz nr 153148 Lichtajny wieś”
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.) Wójt Gminy Ostróda zarządza, co następuje:
§ 1. Ustala się szczegółowe zasady ewidencji środków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 dla zadania „Przebudowa dróg gminnych nr 153149N Durąg-Ryn oraz nr 153148 Lichtajny wieś”:
1) do realizacji projektu należy przyjąć ogólne zasady (politykę) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ostróda, określone zarządzeniem Nr 176/2021 Wójta Gminy Ostróda z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ostróda.
2) okres realizacji projektu zawarty jest w umowie o powierzenie grantu,
3) projekt należy zakwalifikować zgodnie z klasyfikacją budżetową do:
- działu 600 – Transport i łączność
- rozdziału 60016 – Drogi publiczne gminne
4) za wdrożenie, realizację i osiągnięcie wskaźników rezultatów projektu odpowiedzialny będzie Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Lokalnego;
5) do realizacji projektu nie wydziela się oddzielnego konta bankowego, wydziela się oddzielne stanowisko rachunkowe i oddzielny zbiór dowodów księgowych ;
6) podstawą dokonywania wydatków na realizację projektu będzie przyjęcie zadania w budżecie gminy, płatności należy dokonywać w formie bezgotówkowej za pomocą systemu elektronicznego, potwierdzeniem dokonania przelewu (zapłaty) będzie wyciąg bankowy;
7) dowody księgowe dotyczące realizacji projektu należy opisać tak, aby był uwidoczniony związek z projektem,
8) osobą odpowiedzialną za prawidłowy opis dowodów księgowych i ich kontrolę merytoryczną będzie Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Lokalnego;
9) osobą odpowiedzialną za sprawdzenie dowodu księgowego pod względem formalno-rachunkowym będzie pracownik Referatu Finansowego;
10) każdy dokument finansowy powinien być zadekretowany, podpisany przez Skarbnika lub Zastępcę Skarbnika i zatwierdzony do zapłaty przez Wójta Gminy lub Zastępcę Wójta, według przyjętego szablonu stosowanego w Urzędzie Gminy;
11) Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Lokalnego potwierdza poniesiony wydatek, zestawia dokumenty w oparciu o dowody księgowe i w ścisłym uzgodnieniu z pracownikiem Referatu Finansowego, odpowiedzialnego za prawidłowe ujęcie w księgach rachunkowych, składa poprawnie wypełniony wniosek rozliczający otrzymany grant z uwzględnieniem osiągniętych wskaźników produktu i rezultatu, w terminach i na warunkach określonych w umowie;
12) dowody księgowe należy przechowywać w odrębnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5 lat licząc od dnia dokonania płatności końcowej, osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum będzie pracownik Referatu Finansowego;
13) pozostałą dokumentację związaną z realizacją projektu należy przechowywać w oddzielnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5 lat licząc od dnia dokonania płatności końcowej, osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum będzie pracownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Lokalnego;
14) zakupione dobra ze środków finansowych z projektu będą podlegać ewidencji ilościowo- wartościowej oraz okresowej inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
15) do obiegu dokumentów finansowo-księgowych dotyczących realizacji projektu będą miały zastosowanie zasady określone w zarządzeniu Nr 176/2021 Wójta Gminy Ostróda z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ostróda.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
data publikacji: 05.09.2023, ostatnia aktualizacja: 05.09.2023, odsłon: 41