Uchwała Nr VIII/37/11

Rady Gminy Ostróda

z dnia 29 kwietnia 2011r.

 

w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy i informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze roku budżetowego.

 

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami) – RADA GMINY w Ostródzie uchwala, co następuje:

 

      § 1. Określa sie zakres i formę informacji za okres I półrocza o:

 

   1) przebiegu wykonania budżetu gminy,

 

   2) kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć,

 

   3) przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury uwzględniającą w szczególności stan należności i zobowiązań.

 

      § 2.1. Informację, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt. 1 przedstawia się w formie tabelarycznej i opisowej.

 

      2. Część tabelaryczna informacji powinna zawierać:

 

   1) zestawienia dochodów budżetu – plan i wykonanie według działów i źródeł pochodzenia z wyodrębnieniem dochodów bieżących i majątkowych,

 

   2) zestawienia wydatków budżetu – plan i wykonanie w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem na wydatki bieżące, majątkowe, zadania zlecone i własne,

 

   3) zestawienia planu i wykonania przychodów i rozchodów budżetu.

 

      3. Część opisowa informacji powinna zawierać:

 

   1) poziom realizacji dochodów i wydatków,

 

   2) wskazanie przyczyn występujących odchyleń od planów,

 

   3) omówienie realizacji zadań inwestycyjnych jednorocznych,

 

   4) realizacja przychodów i rozchodów budżetu,

 

   5) sposób wykonania udzielonych dotacji z budżetu,

 

   6) stopień realizacji zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych,

 

   7) stan zadłużenia, zobowiązań i należności.

 

      § 3.1. Informacja, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt. 2 powinna zawierać:

 

   1) kształtowanie się relacji łącznej kwoty spłaty kredytów, pożyczek i wykupu papierów wartościowych,

 

   2) wielkość zadłużenia,

 

   3) przebieg realizacji przedsięwzięć określonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

 

      § 4.1. Informację, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt. 3 przedstawia sie w formie tabelarycznej i opisowej.

 

      2. Część tabelaryczna informacji powinna zawierać:

 

   1) plan i wykonanie przychodów i kosztów według poszczególnych pozycji planu finansowego,

   2) plan i wykonanie inwestycji oraz remontów i konserwacji środków trwałych – jeśli były sporządzane na dany rok budżetowy,

 

   3) dane dotyczące stanu należności i zobowiązań ze szczególnym uwzględnieniem zobowiązań wymagalnych.

 

      3. Część opisowa informacji powinna zawierać:

 

   1) krótkie omówienie wykonania poszczególnych pozycji planu finansowego z uwzględnieniem wskaźników procentowych,

 

   2) informację dotyczącą stanu należności oraz występujących zobowiązań ze szczególnym uwzględnieniem zobowiązań wymagalnych, w tym planowane działania zmierzające do likwidacji zobowiązań wymagalnych.

 

      § 5. Traci moc uchwała Nr LVI/224/06 Rady Gminy w Ostródzie z dnia 30.11.2006r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze.

 

      § 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Gminy Ostróda

Andrzej Wiczkowski

Sporządził/a: Alicja Karłowicz
Umieścił/a: Artur Jabłonka
Zmodyfikował/a: -

 

data publikacji: 19.05.2011, ostatnia aktualizacja: 19.05.2011, odsłon: 918


Od 2003 roku otrzymaliśmy
16347516
odsłon strony

Aktualnie mamy
126 gości