Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Wymagane dokumenty:
I. Wniosek o udzielenie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej na terenie Gminy Ostróda. Do wniosku należy dołączyć:
1. Opinię właściwych miejscowo komendantów powiatowych Policji i Państwowej Straży Pożarnej i kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego), które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach.
2. Opinię właściwego miejscowo Państwowego Inspektora Sanitarnego.
3. Graficzny, wraz z opisem, plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa.
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszeniu służb porządkowych, rozmieszeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
4. Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
5. Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej.
6. Informacja o przewidywanej maksymalnie liczbie osób.
7. Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa).
8. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy.
9. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstanie pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.
10. Polisę ubezpieczeniową - w przypadku, gdy impreza jest płatna.
11. Pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej przez właściciela terenu.
Jednostka prowadząca sprawę:
Referat Spraw Obywatelskich
Adres: ul. Jana III Sobieskiego 1, 14-100 Ostróda, pok. 115.
Telefon: (0-89) 6760715.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.). Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2139.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827).
Wymagane opłaty:
Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
Wójt Gminy Ostróda wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku przez organizatora imprezy. Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej lub odmowa jego wydania następuje w formie decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Wójta Gminy Ostróda w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy występuje do Wójta Gminy Ostróda z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
data publikacji: 29.11.2006, ostatnia aktualizacja: 22.02.2017, odsłon: 2 569 