Zarządzenie Nr 163/2016
Wójta Gminy Ostróda
z dnia 2 grudnia 2016 r.
w sprawie powołania oraz organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.) Wójt Gminy Ostróda zarządza, co następuje:
§ 1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną, zwaną dalej Komisją, która stanowi organ doradczy Wójta Gminy Ostróda w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego w składzie określonym w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Organizację i tryb działania Komisji określa Regulamin Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. 1. Działalność Komisji jest finansowana z budżetu gminy Ostróda.
2. Zasady wynagradzania za udział w pracach Komisji określa załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 4. Traci moc zarządzenie Nr 120/2014 Wójta Gminy Ostróda z dnia 30 września 2014 r. w sprawie powołania oraz organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Ostróda
Bogusław Fijas
Załącznik Nr 1
do zarządzenia Nr 163/2016
Wójta Gminy Ostróda
z dnia 2 grudnia 2016 r.
Skład Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej:
-
Izabela Ossowska Rożen - Przewodnicząca Komisji - uprawnienia urbanistyczne nr 1088/90, członek POIU w Gdańsku nr G-013/2002;
-
Jadwiga Iwanicka - Wilczyńska - Zastępca Przewodniczącej Komisji - uprawnienia urbanistyczne nr 1405/94, uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej Nr 209/74/OL, rzeczoznawstwo budowlane w specjalności architektonicznej Nr OAN-NN-7342/13/93;
-
Artur Lewartowski - Członek Komisji – inż. urbanistyki i gospodarki przestrzennej, Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Gminy Ostróda;
-
Ewelina Ignaczewska - Członek Komisji - Inspektor Urzędu Gminy Ostróda.
Załącznik Nr 2
do zarządzenia Nr 163/2016
Wójta Gminy Ostróda
z dnia 2 grudnia 2016 r.
REGULAMIN GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO - ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1.
Regulamin Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej zwany dalej Regulaminem, określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, zwanej dalej Komisją.
§ 2.
1. Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Ostróda w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.
2. Nadzór nad pracami Komisji sprawuje Wójt Gminy Ostróda.
3. Do zadań Komisji należy, w zależności od potrzeb, rozpatrywanie spraw związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, wynikających z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.), przepisów szczególnych oraz przedstawianych przez Wójta Gminy Ostróda, w szczególności:
-
wyrażanie opinii w sprawach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, urbanistyki i architektury o istotnym znaczeniu dla Gminy,
-
opiniowanie analiz, prognoz, koncepcji i innych opracowań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, urbanistyki i architektury, dotyczących zamierzeń inwestycyjnych o istotnym znaczeniu dla Gminy, w tym opiniowanie wniosków w sprawach warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w sytuacji braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego bądź studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego - na wniosek Wójta Gminy Ostróda,
-
opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy bądź projektów ich zmiany,
-
opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy bądź projektów zmian do niego,
-
opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocen postępów w opracowywaniu planów miejscowych i wieloletnich programów sporządzania planów.
§ 3.
1. Wójt Gminy Ostróda powołuje i odwołuje Przewodniczącego, Zastępcę Przewodniczącego oraz pozostałych członków Komisji.
2. Odwołanie osoby wchodzącej w skład Komisji może nastąpić na wniosek zainteresowanego lub z urzędu.
3. Zmiana składu osobowego Komisji następuje zarządzeniem Wójta Gminy Ostróda.
4. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani pracownicy Urzędu Gminy Ostróda nie będący członkami Komisji, przedstawiciele innych organów i instytucji, a także środków masowego przekazu.
5. W posiedzeniach Komisji, w zależności od potrzeb, biorą udział autorzy opracowań, rozpatrywanych na posiedzeniu.
6. Wyłączeniu z prac Komisji, na czas rozpatrywania sprawy, podlega osoba będąca autorem opracowania, którego posiedzenie dotyczy. Osoba ta nie bierze udziału w głosowaniu nad opinią Komisji.
7. Komisja odbywa posiedzenia oraz dokonuje wizji w terenie w co najmniej trzyosobowym składzie, zawsze w obecności Przewodniczącego Komisji lub Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
8. W przypadku braku kworum określonego w ust. 7 wyznacza się nowy termin posiedzenia Komisji lub dokonania wizji w terenie.
§ 4.
1. Przewodniczący Komisji kieruje całokształtem prac Komisji , w tym:
1) zwołuje posiedzenia Komisji, określając termin, miejsce i porządek posiedzenia,
2) przygotowuje materiały na posiedzenia Komisji,
3) ustala, w razie potrzeby, stosowny do omawianego tematu skład osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym (ekspertów/specjalistów), podlegających zaproszeniu na posiedzenie Komisji,
4) decyduje o potrzebie wizji w terenie oraz ustala jej ewentualny termin i miejsce,
5) prowadzi posiedzenia Komisji,
6) nadzoruje prowadzenie dokumentacji prac Komisji oraz dba o właściwy obieg dokumentów.
2. W razie nieobecności Przewodniczącego Komisji czynności, o których mowa w ust. 1 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 5.
1. Posiedzenia Komisji zwoływane są stosownie do potrzeb.
2. O terminie, miejscu i porządku posiedzenia Komisji zawiadamia się jej członków oraz osoby zaproszone, na co najmniej 7 dni przed terminem. W zawiadomieniu podaje się termin i miejsce udostępnienia uczestnikom posiedzenia Komisji materiałów będących przedmiotem rozpoznania na posiedzeniu.
3. Przy braku możliwości odbycia posiedzenia Komisji w wyznaczonym terminie, wyznacza się nowy termin posiedzenia w trybie określonym w ust. 2
4. Posiedzenia Komisji odbywają się po godzinach pracy Urzędu Gminy Ostróda, tj. po godz. 15.30.
5. Posiedzenia są protokołowane. Protokolantem jest osoba wyznaczona przez Przewodniczącego Komisji lub w razie nieobecności Przewodniczącego – jego Zastępcę.
6. Protokół powinien zawierać opinię Komisji, która określa stanowisko Komisji w odniesieniu do rozpatrywanej sprawy.
7. W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno opracowanie, protokół sporządza się dla każdego opracowania oddzielnie.
8. Komisja wyraża opinię w sprawie rozpatrywanych opracowań w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Przy równej liczbie głosów za i przeciw decyduje głos Przewodniczącego Komisji, a w przypadku jego nieobecności lub zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 3 ust. 6 głos Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
9. Protokół z posiedzenia Komisji podpisują wszystkie uczestniczące w nim osoby, wchodzące w skład Komisji.
10. Do protokołu dołącza się koreferat lub ekspertyzę, jeżeli została opracowana.
§ 6.
Wszystkie wątpliwości wynikłe w trakcie działalności Komisji rozstrzyga Przewodniczący Komisji w porozumieniu z Wójtem Gminy Ostróda.
Załącznik Nr 3
do zarządzenia Nr 163/2016
Wójta Gminy Ostróda
z dnia 2 grudnia 2016 r.
ZASADY WYNAGRADZANIA ZA UDZIAŁ W PRACACH GMINNEJ KOMISJI
URBANISTYCZNO – ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1. Za udział w pracach Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej, zwanej dalej Komisją, przysługuje wynagrodzenie na zasadach przewidzianych w niniejszym Załączniku.
§ 2. 1. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1 przysługuje za udział w posiedzeniach Komisji, w tym sporządzenie opinii dotyczących analizowanych opracowań planistycznych wg następujących stawek:
1) Przewodniczący Komisji w odniesieniu do rozpatrywanej sprawy otrzymuje kwotę:
a) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni do 10 ha - 500 zł brutto,
b) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni od 10 ha do 50 ha - 600 zł brutto,
c) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni powyżej 50 ha - 900 zł brutto;
2) pozostali członkowie Komisji w odniesieniu do rozpatrywanej sprawy otrzymują kwotę:
a) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni do 10 ha - 350 zł brutto,
b) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni od 10 ha do 50 ha - 450 zł brutto,
c) za opinię dotyczącą obszaru o powierzchni powyżej 50 ha - 650 zł brutto;
3) za sporządzenie projektów opinii i referatów dotyczących analizowanych opracowań planistycznych przez osoby nie będące członkami Komisji ustala się stawkę wynikającą z czasochłonności opracowań, która wynosi 1% aktualnej średniej krajowej płacy brutto za godzinę sporządzania opracowania. Negocjacji podlega czasochłonność przygotowania projektów opinii i referatów.
2. Stawki określone w ust. 1 obejmują wszystkie koszty uczestnictwa w pracach Komisji, w tym koszty dojazdu oraz należne podatki.
Data przekazania do publikacji: 02.12.2016r.
Osoba przekazująca: Magdalena Kamińska
data publikacji: 05.12.2016, ostatnia aktualizacja: 05.12.2016, odsłon: 849