IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
1) opłata za prowadzenie jednego rachunku bankowego miesięcznie | 25,00 |
2) opłata za jeden przelew do innego banku | 25,00 |
3) oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym | 25,00 |
4) oprocentowanie środków na rachunku bankowym | 25,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
SIWZ zawiera ogólne postanowienia umowy, m.in. dopuszczające zmiany tj. Rozdział 16 siwz stanowi: 16. Ogólne warunki umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy zaproponowanej przez bank. 16.1. Przedmiotem niniejszej umowy jest „BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY OSTRÓDA I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W LATACH 2018-2021”, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, na warunkach wskazanych w ofercie, stanowiącej załącznik nr 1 do umowy oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, stanowiącej załącznik nr 2 do umowy. 16.2. Bank zobowiązuje sie do wykonywania obsługi bankowej, określonej w pkt 1, na jednakowych warunkach dla budżetu Gminy Ostróda i jednostek organizacyjnych gminy, w zakresie obejmującym: 1) otwieranie i prowadzenie rachunków bankowych podstawowych i pomocniczych dla budżetu gminy i jednostek organizacyjnych, 2) przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat gotówkowych, 3) wypłaty gotówkowe do kwoty 20.000 zł bez konieczności uprzedniego telefonicznego lub innego zgłoszenia, 4) dokonywanie przelewów wewnętrznych i do innych banków, 5) sporządzanie wyciągów bankowych poprzez elektroniczny system obsługi, 6) wydawanie blankietów czekowych, 7) instalację, udostępnianie, aktualizację i wsparcie serwisowe w siedzibie Zamawiającego i w jednostkach organizacyjnych, pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz przeszkolenie wskazanych pracowników, 8) udzielanie kredytu w rachunku bieżącym gminy na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, na podstawie odrębnego wniosku, do wysokości limitu ustalanego corocznie w uchwale budżetowej gminy, 9) możliwość lokowania wolnych środków znajdujących się na rachunku budżetu gminy w postaci lokat terminowych, dla których oprocentowanie będzie negocjowane bezpośrednio przed założeniem lokaty, 10) możliwość naliczania odsetek od poszczególnych sum zgromadzonych na rachunku depozytowym, 11) wydawanie zaświadczeń i opinii przez bank na wniosek Zamawiającego, 12) naliczanie i kapitalizowanie na koniec ostatniego dnia miesiąca odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bieżących, pomocniczych gminy i jednostek organizacyjnych, 13) „zerowanie” rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy Ostróda zgodnie z dyspozycjami Gminy Ostróda jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach (np. odsetki bankowe) na wskazane rachunki, 14) przechowywanie depozytu w banku, 15) dostarczenie Zamawiającemu (w celu użytkowania w trakcie trwania umowy) narzędzia umożliwiającego wyliczanie odsetek od zwracanych depozytów (wadiów, zabezpieczeń należnego wykonania umowy). 16.3. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy, o których mowa w pkt 2, zawiera załącznik Nr 3 do umowy. 16.4. Bank oświadcza, że posiada na terenie miasta Ostróda siedzibę/oddział/ filię. 16.5. Zamawiający i jednostki posiadające rachunki bankowe zobowiązują się do gromadzenia na tych rachunkach swoich środków pieniężnych oraz przeprowadzania rozliczeń pieniężnych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i wydanymi na ich podstawie odpowiednimi przepisami bankowymi. 16.6. Środki pieniężne gromadzone na rachunkach bieżących i pomocniczych Zamawiającego i jednostek mu podległych będą oprocentowane wg zmiennej stopy procentowej opartej na zmiennej stawce WIBID 1M (wyliczonej jako średnia z notowań stawki WIBID 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego) pomniejszona o ......%. 16.7. Oprocentowanie rachunku na dzień zawarcia umowy wynosi .......% (WIBID 1M średnia z notowań stawki WIBID 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego minus .......%) w stosunku rocznym. 16.8. W przypadku zmiany stawki WIBID 1M oprocentowanie ulega zmianie zgodnie z zapisami w pkt 6 i 7 oraz nie wymaga aneksowania niniejszej umowy. 16.9. Naliczanie i dopisywanie odsetek następuje na koniec każdego miesiąca. 16.10. Do celów obliczania oprocentowania: każdy miesiąc liczy się rzeczywistą liczbę dni, a rok dni 365. 16.11. W ramach świadczenia obsługi bankowej budżetu Gminy Ostróda i jednostek organizacyjnych Bank nie jest uprawniony do pobierania opłat ani prowizji za niżej wymienione czynności, związane z wykonaniem przedmiotu umowy: 1) prowizji ani opłat z tytułu otwarcia rachunków podstawowych i pomocniczych dla budżetu gminy i jednostek organizacyjnych, 2) prowizji ani opłat za realizację polecenia przelewu wydanego przez Zamawiającego na rachunek prowadzony przez Wykonawcę, 3) opłat za wypłatę gotówkową z rachunku Zamawiającego, 4) opłat z tytułu wpłaty gotówkowej na rachunki Zamawiającego, 5) prowizji i opłat z tytułu potwierdzania sald na rachunku bieżącym, 6) prowizji i opłat z tytułu uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym, 7) prowizji ani opłat od wykorzystanego kredytu oraz od niewykorzystanej części linii kredytowej w ramach przyznanego kredytu w rachunku bieżącym, 8) opłat za wydanie blankietów czekowych, 9) opłat za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych na wniosek Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, 10) opłat i prowizji za przekazywanie z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na rachunkach jednostek budżetowych na wskazane rachunki, 11) opłat z tytułu instalacji, udostępnienia, aktualizacji i wsparcia serwisowego w siedzibie Zamawiającego i w jednostkach organizacyjnych pełnego oprogramowania związanego z systemem bankowości elektronicznej oraz z tytułu przeszkolenia wskazanych pracowników, 12) opłat za sporządzanie i udostępnianie wyciągów bankowych, 13) opłat za przyjęcie i przechowywanie depozytu w banku. 16.12. Podstawą otwarcia rachunku bankowego (podstawowego oraz pomocniczych) dla Zamawiającego i każdej jednostki jest odrębna umowa rachunku bankowego, oparta na zasadach i warunkach niniejszej umowy, którą Bank zobowiązany jest zawrzeć w terminie do dnia ................ na okres od dnia 01.01.2018 r. do dnia 31.12.2021 r. 16.13. Umowa, o której mowa w pkt 12, zostanie zawarta pomiędzy Bankiem, a osobami uprawnionymi do składania oświadczenia w zakresie praw i obowiązków majątkowych Zamawiającego i danej jednostki 16.14. Integralną częścią umowy, o której mowa w pkt 12 i 13 jest karta wzorów podpisów oraz dokumenty stwierdzające, że: -jednostka została utworzona zgodnie z przepisami prawa, -osoby ją reprezentujące są uprawnione do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych. 16.15. Karta wzorów podpisów jest ważna do czasu pisemnego zawiadomienia Banku o wygaśnięciu pełnomocnictwa. 16.16. Strony zastrzegają, że w całym okresie obowiązywania umowy ilość rachunków bankowych, jak również ilość jednostek organizacyjnych Gminy, określona zgodnie z pkt 3, oraz ich forma organizacyjna może ulec zmianie. 16.17. W przypadku łączenia, przekształcania lub utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Gminy, Bank zobowiązany jest zapewnić obsługę bankową i podpisanie umowy na prowadzenie rachunków bankowych z tymi jednostkami, na zasadach określonych w niniejszej umowie. 16.18. Zmiany w zakresie określonym w pkt 16 i 17 wymagają formy pisemnej i zostaną wprowadzone stosownym aneksem do niniejszej umowy. 16.19. Dyspozycje rozliczeniowe Zamawiającego i jednostek – polecenia przelewów przyjęte przez Bank będą w tym samym dniu przekazywane do rozrachunku międzybankowego (dni robocze). 16.20. Bank będzie realizował wyłącznie dyspozycje podpisane przez osoby upoważnione do dysponowania środkami na rachunku, wymienione w karcie wzorów podpisów, stanowiące załącznik do umowy rachunku. 16.21. Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego powiadomienia banku o zmianie wszelkich danych stanowiących podstawę otwarcia rachunku, a w szczególności o zmianie osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem. 16.22. Zamawiający upoważnia bank do pobierania z rachunku bankowego należnych opłat i prowizji za wykonanie czynności bankowych w wysokości jak w ofercie, z zastrzeżeniem pkt 11. Podane w ofercie ceny jednostkowe za czynności obsługi bankowej nie będą wzrastać w okresie obowiązywania umowy. 16.23. Bank zwraca bez wykonania dyspozycję rozliczeniową w przypadku wystąpienia w dyspozycji istotnych uchybień o charakterze formalnym. 16.24. Bank zobowiązuje się do udzielenia Zamawiającemu kredytu w rachunku bieżącym Zamawiającego, na jego wniosek. 16.25. Wysokość oprocentowania dla kredytu w rachunku bieżącym liczona będzie jako średnia notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego + marża........p.p. Na dzień zawarcia niniejszej umowy oprocentowanie wynosi ........% w stosunku rocznym. 16.26. Do kredytu w rachunku bieżącym sporządzona zostanie oddzielna umowa kredytowa. 16.27. Bank nie pobierze prowizji od kwoty udzielonego kredytu w rachunku bieżącym. 16.28. Bank wydaje książeczki czekowe: gotówkowe i rozrachunkowe dla Zamawiającego i każdej jednostki. 16.29. Za czeki rozrachunkowe zagubione lub utracone Bank nie odpowiada. Na życzenie Zamawiającego lub jednostki Bank zobowiązany jest zastrzec wypłaty z zagubionych czeków zgodnie z podanym zakresem terytorialnym i podmiotowym określonym przez posiadacza rachunku. 16.30. W przypadku zagubienia czeku gotówkowego jego posiadacz zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić fakt utraty czeku do Banku, a Bank na koszt posiadacza rachunku dokonuje natychmiastowego zastrzeżenia konta i blankietów czekowych zagubionej książeczki. 16.31. Bank po podpisaniu niniejszej umowy udostępni Zamawiającemu system elektroniczny, przekaże oprogramowanie wraz z licencją oraz przeszkoli upoważnionych pracowników Zamawiającego. 16.32. Zasady i warunki udostępnienia i korzystania z systemu elektronicznego, o którym mowa w pkt 31 określa załącznik Nr 4 do niniejszej umowy. 16.33. Za usługi wymienione w pkt 31 Bank nie będzie pobierał opłat ani prowizji. 16.34. W przypadku awarii systemu bankowości elektronicznej nie zawinionej przez Zamawiającego, koszt realizacji operacji wykonanych w siedzibie Wykonawcy nie obciąża Zamawiającego. W przypadku zgłoszenia awarii winna ona być usunięta najpóźniej w ciągu 24 godzin. W przypadku nie usunięcia awarii w tym czasie, ewentualne koszty, na które zostanie narażony Zamawiający ponosi Bank. 16.35. Strony dodatkowo postanawiają: 1) w ramach umowy na wniosek Zamawiającego Bank będzie niezwłocznie potwierdzać pełnomocnictwa i upoważnienia, wydawać zaświadczenia, opinie itp. 2) ustala się miesięczną kapitalizacje odsetek z tytułu oprocentowania środków pieniężnych na rachunkach bankowych, 3) nie dopuszcza się stosowania innych opłat i prowizji bankowych za wykonywanie obsługi bankowej, niż określonych w ofercie Banku, ewentualna opłata za czynności bankowe będzie potrącana ostatniego dnia miesiąca dla każdego rachunku, 4) strony postanawiają, że bank będzie codziennie sporządzał wyciągi bankowe na rachunkach, na których występują operacje, 5) treść operacji uwidoczniona w wydrukach wyciągów z rachunków bankowych winna zawierać wszystkie dane zamieszczone w dokumencie polecenia przelewu bądź innych dokumentach bankowych w szczególności – imię, nazwisko, adres osób bądź firm dokonujących wpłaty; tytuł wypłaty, przy pobraniu gotówki z rachunku czekiem obligatoryjnie podanie nr czeku. 6) gmina i jednostki odbierają wyciągi z rachunku w sposób uzgodniony z bankiem w odrębnej umowie. Gmina i jednostki podległe zobowiązane są zgłosić do Banku niezgodność salda w ciągu 14 dni od daty operacji. Bank natomiast zobowiązany jest niezwłocznie zbadać zgłoszoną reklamację i udzielić posiadaczowi rachunku właściwych informacji. 16.32 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za straty poniesione z tytułu nieterminowej lub nieprawidłowej realizacji dyspozycji Zamawiającego. 16.33 Integralną część niniejszej umowy stanowią ponadto: - oferta Banku – załącznik Nr 1 do umowy, - SIWZ – załącznik Nr 2 do umowy, - wykaz jednostek organizacyjnych gminy – załącznik Nr 3 do umowy, - zasady i warunki udostępnienia i korzystania z systemu elektronicznego – załącznik Nr 4 do umowy. 16.34 Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 16.35 Umowę zawiera się na czas oznaczony od dnia 01.01.2018 r. do dnia dnia 31.12.2021 r. 16.36 Ewentualne spory z tytułu niniejszej umowy strony poddają pod rozstrzygnięcie sądu miejscowo i rzeczowo właściwego dla siedziby Zamawiającego. 16.37 W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy: ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo bankowe oraz ustawy Kodeks cywilny, o ile przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej. 16.38 Niniejsza umowa sporządzona będzie w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-01, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> PLN
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: