Ostróda: Remonty cząstkowe dróg o nawierzchni gruntowej oraz dróg o nawierzchni bitumicznej na terenie gminy Ostróda w roku 2016
Numer ogłoszenia: 88894 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Ostróda , ul. Jana III Sobieskiego 1, 14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 676 07 00, faks 089 676 07 90.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty cząstkowe dróg o nawierzchni gruntowej oraz dróg o nawierzchni bitumicznej na terenie gminy Ostróda w roku 2016.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów dróg o nawierzchni gruntowej i dróg o nawierzchni bitumicznej na terenie Gminy Ostróda. Zakres rzeczowy w zakresie remontów cząstkowych dróg gruntowych i dróg o nawierzchni bitumicznej z podziałem na części. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części, zgodnie z dokonanym wyborem.) a) Część nr 1 - remont cząstkowy dróg o nawierzchni bitumicznej grysami z emulsją z materiału Wykonawcy Jednostką obmiarową jest 1m2. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres czynności: w miejscach wyznaczonych do remontu należy usunąć skruszony materiał czyścić powierzchnię a następnie skropić emulsją asfaltową w ilości 1-2 l/m2 nieco szerzej poza odwód uszkodzenia i równomiernie rozsypać grys 6,3 do10,0 w ilości 7-9 dm2/m2. Czynności te należy powtórzyć aż do wypełnienia głębszych ubytków. Miejsce remontu wstępnie zagęścić następnie całą naprawioną nawierzchnię skropić emulsją asfaltową w ilości 1,3 - 1,5 dm2/m2 i równomiernie rozsypać grys 2-4 w ilości 6-8 dm2/m2.Do zagęszczenia przystąpić po rozpoczęciu procesu wiązania charakteryzującego się zmianą barwy emulsji na ciemniejszą. Przyjmuje się średnią grubość wyboju 6-10 cm. Przy wybojach głębszych cena do rozliczenia wykonania za 1m2 będzie przyjmowana proporcjonalnie do głębokości wyboju za każdy następny 1 cm głębokości. Roboty wykonywać przy bezdeszczowej pogodzie i w temperaturze otoczenia nie niższej niż 100 C. b) Część nr 2 - remont dróg gruntowych gruzem betonowym skruszonym z materiału Wykonawcy frakcji 0.31,5 mm do 0,43 mm. Jednostką obmiarową jest wykonanie 1 m2 wyremontowanej nawierzchni gr. śr. 0,12 mb. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres czynności: -transport materiału na wyznaczone miejsce wbudowania do 25 km od siedziby Gminy, -w miejscach wyznaczonych do remontu należy oczyścić powierzchnię a następnie wypełnić ubytek w nawierzchni drogi gruzem betonowym skruszonym, w zależności od potrzeb i zagęścić, -po zagęszczeniu należy usunąć nadmiar kruszywa i powtórnie dogęścić. c) Część nr 3 - remont dróg gruntowych destruktem z materiału Wykonawcy. Jednostką obmiarową jest wykonanie 1 m2 o grubości 0,12 mb. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres czynności: -transport materiału na wyznaczone miejsce wbudowania do 30 km od siedziby Gminy -w miejscach wyznaczonych do remontu należy oczyścić powierzchnię a następnie wypełnić ubytek destruktem w zależności od potrzeb i zagęścić, -wyprofilować drogę w miejscu wbudowanego materiału, -po zagęszczeniu należy usunąć nadmiar kruszywa i powtórnie dogęścić. d) Część nr 4 - remont dróg gruntowych destruktem z materiału Zamawiającego. Jednostką obmiarową jest wykonanie 1 m2 o grubości 0,12 mb. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres czynności: -transport materiału na wyznaczone miejsce wbudowania do 30 km od siedziby Gminy -w miejscach wyznaczonych do remontu należy oczyścić powierzchnię a następnie wypełnić ubytek destruktem w zależności od potrzeb i zagęścić -wyprofilować drogę w miejscu wbudowanego materiału -po zagęszczeniu należy usunąć nadmiar kruszywa i powtórnie dogęścić. e) Część nr 5 - remont dróg gruntowych mieszanką stabilizacyjną 0-31,5 mm z materiału Wykonawcy Jednostką obmiarową jest wykonanie 1 m2 o grubości 0,12 mb. Cena jednostki obmiarowej obejmuje następujący zakres czynności: -transport materiału na wyznaczone miejsce wbudowania do 30 km od siedziby Gminy -w miejscach wyznaczonych do remontu należy oczyścić powierzchnię a następnie wypełnić ubytek mieszanką stabilizacyjną w zależności od potrzeb i zagęścić -wyprofilować drogę w miejscu wbudowanego materiału -po zagęszczeniu należy usunąć nadmiar kruszywa i powtórnie dogęścić. f) Część nr 6 - profilowanie dróg gruntowych równiarką samojezdną. Jednostką obmiarową jest 1 m2 drogi. Naprawa nawierzchni gruntowej profilowanej z gruntu naturalnego: Profilowanie drogi: Profilowanie nawierzchni gruntowej należy rozpocząć od wykonania rowków odwadniających głębokości max. 20 cm z jednoczesnym przemieszczeniem uzyskanego gruntu na koronę drogi. Przemieszczony grunt wyrównuje się w profilu podłużnym i przekroju poprzecznym przy użyciu równiarek samojezdnych. Profilowanie drogi na dłuższym odcinku, na którym znajduje się większa liczba wybojów, kolein itp., ma za zadanie poprawienie poprzecznego przekroju drogi i wyrównania jej nierówności w celu lepszego odwodnienia drogi. Profilowanie najlepiej jest wykonywać po średnim deszczu, gdy grunt jest nawilgocony, co ułatwia zarówno ścinanie gruntu na wygórowaniach. Liczba przejazdów równiarek do uzyskania należytego profilu jest różna i zależna od stopnia zniszczenia nawierzchni, rodzaju gruntu i sposobu profilowania. W czasie profilowania równiarka powinna: -wyrównywać wyboje ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań, powstałych z materiału wyniesionego z wybojów przez koła pojazdów w czasie suchej pogody oraz z nierównomiernego zagęszczenia jezdni, -odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein, nadać odpowiedni profil poprzeczny w celu zapewnienia prawidłowego odwodnienia, -wykonać rowy odwadniające głębokości max.20 cm wzdłuż profilowanej drogi. Profilowaną drogę zaleca się, ze względów organizacyjnych, podzielić na odcinki, które równiarka może naprawić w ciągu 1 dnia. Ostateczne wyrównanie korony drogi z nadaniem wymaganych spadków podłużnych i z zachowaniem 5% spadku poprzecznego należy wykonać poprzez kolejne przejścia równiarki O ile w dokumentach stanowiących opis przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub określenia wskazujące na określone pochodzenie produktów lub nazwy własne wyrobów, urządzeń materiałów lub rozwiązań technologicznych należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych jakim mają odpowiadać wymagane rozwiązania techniczne i materiałowe. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów niż podane w opisie przedmiotu zamówienia (równoważnych), pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia w ofercie stosownych dokumentów, potwierdzających spełnienie wymaganych parametrów technicznych i jakościowych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków na podstawie oświadczeń, na zasadzie spełnianie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków na podstawie oświadczeń, na zasadzie spełnianie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków na podstawie oświadczeń, na zasadzie spełnianie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków na podstawie oświadczeń, na zasadzie spełnianie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje szczegółowego opisu warunku w tym zakresie.Zamawiający dokona oceny spełniania wymaganych warunków na podstawie oświadczeń, na zasadzie spełnianie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony ustalają, że zmiana umowy może nastąpić w sytuacjach: 1) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 2) Wystapienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 3) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 4) Zmiany zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych przez Wykonawcę według postanowień § 7 umowy. 5) W przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT,.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminaostroda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 1 14-100 Ostróda.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 1 14-100 Ostróda I piętro sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Sporządził/a: Magdalena Wajdyk
Umieścił/a: Artur Jabłonka
Zmodyfikował/a: Artur Jabłonka
data publikacji: 14.04.2016, ostatnia aktualizacja: 10.05.2016, odsłon: 1 297