Uchwała Nr X/66/2024
Rady Gminy Ostróda
z dnia 31 października 2024 r.
 
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Ostróda
 
 Na podstawie art. 227, art. 229 pkt 3, art. 238, art. 239 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572), po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, Rada Gminy Ostróda uchwala, co następuje:
 
 § 1. Uznaje się skargę z dnia 17 października 2024 r. na działalność Wójta Gminy Ostróda za bezzasadną, z przyczyn określonych w uzasadnieniu, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
   
    § 2. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Gminy Ostróda do powiadomienia Skarżącego o sposobie załatwienia skargi.
 
 § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący Rady Gminy Ostróda
Marek Husar
 
 
 
 
 
 
Załącznik
do uchwały Nr X/66/2024
Rady Gminy Ostróda
 z dnia 31 października 2024 r.
 
 
Pismem z dnia 17.10.2024 r. (data wpływu do Urzędu: 17.10.2024 r.), złożonym w formie elektronicznej, Pan XXXX* wniósł skargę na działalność Wójta Gminy Ostróda dotyczącą złamania regulaminu zamówień publicznych do 130 tys. zł, w tym obowiązku prowadzenia rejestru udzielonych zamówień zgodnie z § 8 pkt 2 zarządzenia Nr 154/2022 Wójta Gminy Ostróda z dnia 16.09.2022 r. Skarżący wniósł o rozpatrzenie skargi oraz doprowadzenie do przestrzegania przepisów prawa przez Wójta Gminy Ostróda.
 
Zgodnie z art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572, zwanej dalej Kpa) organem właściwym do rozpatrzenia skargi jest Rada Gminy Ostróda. Rada Gminy Ostróda, po rozpatrzeniu złożonej skargi i zapoznaniu się z opinią Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, stosownie do § 146 ust. 3 Statutu Gminy Ostróda, stwierdza, że zarzuty skargi nie zasługują na uwzględnienie.
Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130 000 zł nie jest dokumentem obligatoryjnym i ma na celu uregulowanie procedury udzielania w Urzędzie zamówień publicznych nie objętych reżimem ustawy Prawo zamówień publicznych. Należy wskazać, iż regulamin udzielania zamówień publicznych może zawierać różną treść, w zależności od specyfiki działalności, jaką prowadzi każdy z Zamawiających i to od ich indywidualnej decyzji zależy zakres regulacji o charakterze mniej lub bardziej kompleksowym.
Rozliczenia z Wykonawcami wyłonionymi w trybach określonych w Regulaminie są dokonywane w oparciu o fakturę/ rachunek, które wskazują cel wydatkowania środków i jako dokumenty księgowe są przechowywane w Urzędzie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i polityką rachunkowości (są to dokumenty urzędowe). Natomiast charakteru takiego nie posiadają przewidziane zarządzeniem Nr 154/2022 dokumenty o charakterze pomocniczym, roboczym – rejestry udzielonych zamówień, które zostały wprowadzone wyłącznie na potrzeby sporządzenia sprawozdania z udzielonych zamówień publicznych (co bezpośrednio wynika z § 8 pkt 2 załącznika do ww. zarządzenia). Sprawozdanie ma charakter informacyjny
i statystyczny, co potwierdza brak umocowania w przepisach nadrzędnych obowiązku urzędowego prowadzenia przedmiotowego rejestru.
Ponadto zarządzenie przewidywało wyłącznie wzór takich rejestrów, nie wykluczając ich prowadzenia w innej formie (w sprawozdaniu podaje się wyłącznie zbiorczą kwotę udzielonych zamówień). W związku z powyższym, w zarządzeniu Nr 135/2024 Wójta Gminy Ostróda z dnia 23.09.2024 r. zrezygnowano z określenia wzoru, co pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Prowadzenie publicznego rejestru umów przewiduje art. 34a ustawy o finansach publicznych, który wejdzie w życie od 1 stycznia 2026 r. W konsekwencji wniesiona skarga jest bezzasadna.
 
Pouczenie:
Zgodnie z art. 239 § 1 Kpa, w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
 
 
W ww. załączniku do uchwały wyłączono jawność ze względu na prywatność osób fizycznych poprzez oznaczenie jako "XXXX". 
Zakres wyłączenia:dane osobowe osób fizycznych tj. imię i nazwisko.
Wyłączenia dokonano na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r . poz. 1781).
Wyłączenia jawności dokonał Inspektor Ochrony Danych.

 

Data przekazania do publikacji: 05.11.2024
Osoba przekazująca: Agnieszka Jakubowska

Sporządził/a: Magdalena Wajdyk
Umieścił/a: Kamil Klimowski

 

data publikacji: 05.11.2024, ostatnia aktualizacja: 05.11.2024, odsłon: 39


Od 2003 roku otrzymaliśmy
17639239
odsłon strony

Aktualnie mamy
18 gości