Ostróda, 30 czerwca 2009r.
IGK-341/2/2009
tablica ogłoszeń
strona internetowa
dotyczy: przetarg nieograniczony ,,Zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo”
Działając na podstawie art. 92 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) informuję, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie ,,Zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo” została wybrana oferta nr 1 złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Sanitarnych i Wodno-Melioracyjnych ,,EKOMEL” Spółka z o.o. ul. Kopernika 8a,14-100 Ostróda.
Oferta złożona przez ww. firmę uzyskała podczas oceny ofert łącznie 500 punktów i spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu.
Ww. oferta była jedyną ofertą złożona w postępowaniu.
Informacja dot. publikacji pytań i odpowiedzi
Ostróda, 18 maja 2009r.
IGK-341/2/2009
dotyczy: przetarg nieograniczony ,,Zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo”
Na podstawie art. 38 ust 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. nr 223, poz. 1655 ze zmian. ) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania.
1) W specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w pkt. 2 Przedmiot Zamówienia Zamawiający zastosował zapisy:
1. Zamawiający posiada projekt rozbudowy oczyszczalni ścieków w Klonowie. Projekt ten może być wykorzystany do realizacji zamówienia, bądź służyć jako materiał pomocniczy do zastosowania i realizacji innej technologii oczyszczania. Zakres rzeczowy zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ, zatwierdzoną dokumentacją techniczną, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną odbioru i wykonania robót.
Prosimy w związku z tym o wyjaśnienie, czy Zamawiający jest w posiadaniu aktualnego pozwolenia na rozbudowę przedmiotowej oczyszczalni, czy pozwolenie takie należy dopiero uzyskać na podstawie sporządzonego przez Oferenta projektu budowlanego.
odpowiedź:
Zamawiający posiada pozwolenie na rozbudowę oczyszczalni, w zakresie który zawiera opracowana dokumentacja projektowa. Na brakujące i nowe rozwiązania, których nie zawiera posiadany przez Zamawiającego projekt, należy opracować nowe dokumentacje techniczne i uzyskać pozwolenie na budowę.
2. „Po zwiększeniu ilości osadu nadmiernego w celu polepszenia warunków sanitarnych, należy w istniejącej części magazynu / wiaty/ odwodnionego osadu wybudować pomieszczenie, do którego zostaną przeinstalowane z istniejącego kontenera urządzenia odwadniające „DRAIMAD”. W/w obiekt należy wykonać między innymi z posadzką stałą, zmywalną, wyłożoną płytkami ceramicznymi z kratką ściekową. W istniejącym kontenerze po remoncie pozostaną pozostałe urządzenia do obsługi oczyszczalni oraz będzie stanowić zaplecze socjalne”.
Powyższy zakres nie jest ujęty w przedmiarze oraz w projekcie w dołączonym do specyfikacji jako materiał podstawowy do opracowania oferty. Prosimy o uzupełnienie ww dokumentacji o dane do sporządzenia wyceny wymaganego przez Zamawiającego zakresu robót.
Uważamy, że wybudowanie nowego pawilonu stacji odwadniania osadów, w miejscu składowania worków, będzie skutkowało brakiem miejsca na składowanie worków
z osadem, na oczyszczalni ścieków w szczególności po zwiększeniu ilości osadu nadmiernego. prosimy o wyjaśnienie celowości takiej modyfikacji oczyszczalni.
odpowiedź:
Zakres rzeczowy robót i wykonawstwo tj. przeinstalowanie z istniejącego kontenera urządzenia odwadniającego DRAIMAD” w sposób zaproponowany przez Zamawiającego należy przedstawić według własnej wyceny. Wydzielenie pomieszczenia z części magazynu (wiaty) dla urządzenia odwadniającego DRAIMAD podyktowane zostało względami sanitarnymi, o których informował Zamawiającego administrator obiektu.
2) Jak należy rozumieć zapis w pkt. 2 SIWZ- Zakres rzeczowy zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ, zatwierdzoną dokumentacją techniczną, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną odbioru i wykonania robót, wobec zapisu „ zaprojektowanie i budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Klonowo”
odpowiedź:
Zgodnie z zapisami w pkt. 2 SIWZ Zamawiający poinformował, że posiada projekt rozbudowy oczyszczalni ścieków w m. Klonowo i że projekt ten może być wykorzystany do realizacji zamówienia, bądź służyć jako materiał pomocniczy do zaprojektowania i realizacji innych technologii oczyszczalni. W SIWZ nie występuje zapis zaprojektowanie i budowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo a jedynie zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo
3) W SIWZ umieszczonej na stronie internetowej brakuje dokumentacji geotechnicznej terenu oczyszczalni. Prosimy o uzupełnienie brakującej dokumentacji.
odpowiedź:
Posiadana przez Zamawiającego dokumentacja nie zawiera opracowania geotechnicznego terenu oczyszczalni i nie była wymagana przy uzyskaniu pozwolenia na rozbudowę obiektu.
4) Kto będzie ponosił koszty oczyszczalni ścieków w czasie trwania robót budowlanych?
5) Kto będzie ponosił koszty oczyszczalni ścieków ( energia elektryczna, opłaty
za korzystanie ze środowiska, utylizacja odpadów, zatrudnienie) w czasie trwania rocznego rozruchu oczyszczalni?
odpowiedź:
Rozbudowa oczyszczalni będzie przebiegała w trakcie funkcjonowania istniejącego obiektu, więc koszty bieżące związane z oczyszczaniem ścieków będzie pokrywał aktualny administrator. Natomiast koszty związane z rozruchem, osiągnięciem efektu ekologicznego oraz pokryciem wymaganych w SIWZ prób oczyszczania pokrywa wykonawca.
6) Kto jest gestorem rowu odbiornika ścieków oczyszczonych? Czy jest zgoda właściciela rowu na zwiększony zrzut ścieków oczyszczonych?
7) Czy rów- odbiornik ścieków oczyszczonych wpada bezpośrednio do jakiegoś jeziora lub jego dopływów i czy zachowany jest ewentualnie 24 godzinny przepływ do jeziora?
odpowiedź:
Z uwagi na posiadane pozwolenie wodno-prawne na odprowadzenie ścieków bytowo-gospodarczych na zwiększony zrzut tj. do Q max /d-150m3 zapytania nie wymagają wyjaśnień.
8) Prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego aktualnego (obecnego) pozwolenia wodno- prawnego na odprowadzanie ścieków oczyszczonych.
odpowiedź:
zezwolenie zostało umieszczone na stronie internetowej.
9) Prosimy o wyjaśnienie okresu przejęcia gwarancji na urządzenia i obiekty istniejące. Czy należy rozumieć to jako wydłużenie gwarancji.
odpowiedź:
Przejęcie gwarancji na urządzenia i obiekty istniejące dotyczy faktycznego okresu jaki pozostał, a który wynika z protokołu odbioru oddanej wcześniej do użytku oczyszczalni.
Informacja dot. modyfikacji SIWZ
Ostróda, 13 maja 2009
IGK-341/2/2009
Modyfikacja treści SIWZ na zadanie: Zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zmianami) Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ w projekcie umowy tj. w § 2 pkt.3 otrzymuje brzmienie ,,Całkowite rozliczenie robót nastąpi po upływie rocznej eksploatacji oczyszczalni wraz z przedstawieniem sprawozdania, które będzie zawierać między innymi wykazanie uzyskania efektu ekologicznego, comiesięczne wyniki badań ścieków oczyszczonych, które potwierdzą uzyskanie parametrów ścieków oczyszczonych określonych w pozwoleniu wodno - prawnym. Zamawiający dopuszcza płatność jednej faktury przejściowej”.
Treść ogłoszenia
Ogłoszenie
Gmina Ostróda ogłasza przetarg nieograniczony na zadanie Zaprojektowanie i rozbudowa oczyszczalni ścieków w m. Klonowo
- data publikacji ogłoszenia w BZP: 6.05. 2009
I. Zamawiający
Gmina Ostróda
ul. Jana III Sobieskiego 1
14-100 Ostróda
www.gminaostroda.pl
e-mail:
poniedziałek-piątek 7.30-15.30
tel. 089 676 07 00 /fax. 089 676-07-90
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro, z zachowaniem zasad określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze. zm. ), zwanej dalej „ustawą”.
III. Sposób uzyskania SIWZ
SIWZ znajduje się na stronie internetowej www.bip.gminaostroda.pl oraz można ją otrzymać bezpłatnie w siedzibie Urzędu Gminy Ostróda ul. Jana III Sobieskiego 1 , II piętro, pokój nr 312 na pisemny wniosek Wykonawcy.
1. Zamawiający przekazuje wykonawcy specyfikację nie później, niż w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosku o jej przekazanie.
2. Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami są:
w sprawie przedmiotu zamówienia:
Jan Brzozowski (089 676-07-30), fax (089) 676 07 90
w sprawie treści SIWZ:
Magdalena Wajdyk (089 676-07-32)
IV. Opis przedmiotu zamówienia
Określenie kodu CPV 45252130-8
Przedmiotem zamówienia jest:
Zaprojektowanie i rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w m. Klonowo
o przepustowości z 50 m3/d do 150 m3/d
Zamawiający posiada projekt rozbudowy oczyszczalni ścieków w Klonowie. Projekt ten może być wykorzystany do realizacji zamówienia, bądź służyć jako materiał pomocniczy do zaprojektowania i realizacji innej technologii oczyszczania.
Zakres rzeczowy zamówienia należy wykonać zgodnie ze SIWZ, zatwierdzoną dokumentacją techniczną, przedmiarami robót, specyfikacją techniczną odbioru i wykonania robót.
Proponowane rozwiązania muszą spełniać warunki wyszczególnione w siwz.
V. Informacja o ofertach częściowych
Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
VI. Informacja o ofertach wariantowych
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
VII. Termin wykonania zamówienia
rozpoczęcie:
- nie później niż 7 dni od podpisania umowy. zakończenie:
- do 30 czerwca 2010r.- roboty budowlano-montażowe.
- do 30 czerwca 2011r. - rozruch obiektu wraz z przedłożeniem sprawozdania, które będzie zawierać między innymi comiesięczne wyniki badań ścieków, które potwierdzą uzyskanie parametrów ścieków oczyszczonych określonych w pozwoleniu wodno - prawnym.
VIII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają następujące warunki:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24. ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.)
5. Wniosą wadium zgodnie z art. 45 Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w wyznaczonym terminie.
6. Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę min. składanej oferty.
7. Posiadają środki finansowe lud dostęp do środków w wysokości min. 500 000zł
8. Wykażą się wykonaniem w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) przynajmniej 3 zadania, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia.
9. Udzielą minimum 5 - cio letniej gwarancji na roboty objęte zamówieniem.
10. Spełniają warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- Na potwierdzenie spełnienia ww. wymienionych warunków - Wykonawca dołączy do oferty oświadczenia i dokumenty wymienione w siwz.
- Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
IX. Wymagania dotyczące wadium
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655) w wysokości 15 000,00 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych ) w terminie do dnia 27 maja 2009 roku do godz. 10.00
X. Miejsce oraz termin składania ofert w siedzibie zamawiającego
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Ostróda
ul. Jana III Sobieskiego 1
14-100 Ostróda
I piętro, sekretariat
do 27 maja 2009 do godziny 10.00
XI. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty oraz ich znaczenie
- Cena oferty 100 %
XII. Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
XIII. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
XV. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Sporządził/a: Magdalena Wajdyk
Umieścił/a: Artur Jabłonka
Zmodyfikował/a: Artur Jabłonka
data publikacji: 06.05.2009, ostatnia aktualizacja: 01.07.2009, odsłon: 1 121