Nasz znak: RGP.6220.15.2024 Ostróda, 23 października 2024r.
Obwieszczenie
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) w związku z art. 73 ust. 1 oraz 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112)
Wójt Gminy Ostróda
zawiadamia strony, że:
w toku postępowania administracyjnego, prowadzonego na LT INVESTMENTS Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Reymonta 16, 80-290 Gdańsk, reprezentowanej przez Prezesa Zarządu Pana Tomasza Przyborowskiego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa farmy fotowoltaicznej o mocy do 60 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewidencyjnych 1/11 w obrębie Kraplewo oraz 42/1 w obrębie Ornowo, gmina Ostróda”,
po uzyskaniu opinii:
- Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie, znak: WSTE.4220.134.2024.JM z 18 października 2024 r.
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostródzie, znak: ZNS.9022.3.3.2024 z dnia 18 września 2024 r.
- Dyrektora Zarządu Zlewni w Toruniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie znak: GR.ZZŚ.4901.294.2024.ACS z dnia 11 września 2024 r,
postanowieniem z dnia 23 października został nałożony obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia dla ww. przedsięwzięcia oraz określony zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, w pełnym zakresie określonym w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z uwzględnieniem skumulowanego oddziaływania z planowanymi w sąsiedztwie innymi instalacjami fotowoltaicznymi
Z aktami sprawy można zapoznawać się w siedzibie Urzędu Gminy Ostróda przy ul. Jana III Sobieskiego 1, 14 –100 Ostróda, Referat Rolnictwa i Gospodarki Przestrzennej, pokój 309, od poniedziałku do piątku w godzinach 730 – 1530.
Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:
1)przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
2)działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
3)działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Jednocześnie zawiadamiam, że zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od dnia 23 października 2024 r.
data publikacji: 23.10.2024, ostatnia aktualizacja: 23.10.2024, odsłon: 14