Zarządzenie Nr 67/2012

Wójta Gminy Ostróda

z dnia 21.06.2012r

 

 

zmieniające zarządzenie w sprawie  ustalenia wewnętrznych zasad gospodarki finansowej w Urzędzie Gminy w Ostródzie.

 

 

     Na podstawie art. 10 ust.2 ustawy z dnia 29września 1994r o rachunkowości

(Dz.U. z 2009r. Nr 152 poz. 1223 ze zm.) - zarządzam,  co następuje:

 

 

                                                           § 1.  

     

 

        W załączniku do  zarządzenia  nr 125/10 Wójta Gminy Ostróda z dnia 26.10.2010r. w sprawie ustalenia wewnętrznych zasad gospodarki finansowej w Urzędzie Gminy w Ostródzie w  części VII - Zasady ewidencjonowania dochodów i finansowania wydatków na realizację projektów, programów dofinansowanych ze środków funduszy strukturalnych, po załączniku

 nr 7   dodaje się załącznik nr 8 i 9 :

 

I. Załącznik  Nr 8

 

„Załącznik Nr 8 do części VII- Zasady ewidencjonowania dochodów i finansowania wydatków na realizację projektów, programów dofinansowanych ze środków funduszy strukturalnych do załącznika do zarządzenia Wójta Gminy Ostróda nr 125/10 z dnia 26.10.2010r.

 

Szczegółowe zasady ewidencji środków z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, w ramach europejskiego Programu Operacyjnego Warmia i mazury 2007-2013, w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi”, na realizację  projektów:

 

Projekt Nr I  pn.  Remont chodnika w m. Zwierzewo”

Projekt Nr II pn. „ Zagospodarowanie centrum miejscowości Samborowo poprzez budowę             zatok postojowych oraz budowę parkingu samochodowego”

Projekt Nr III pn. „ Przebudowa gminnego boiska rekreacyjnego w miejscowości Stare Jabłonki”

 

1.      Do realizacji  projektów przyjmuje się ogólne zasady gospodarki finansowanej określonej zarządzeniem nr 125/10 Wójta gminy Ostróda z dnia 26.10.2010r  wraz ze zmianami oraz szczegółowo określone w niniejszym załączniku.

2.      Okres zakończenia  realizacji projektu ustalono na dzień :

- Projektu Nr I  -  31 sierpnia 2013r

- Projektu Nr II -  31 sierpnia 2013r                                                                                      - Projektu Nr II -  30 czerwca 2013r

3.      Projekty  zakwalifikowano zgodnie z klasyfikacją budżetową do:

               - Projekt Nr I -  działu 600 -   Transport i łączność                   

                                     - rozdziału 60016 - Drogi publiczne gminne

              - Projekt Nr II - działu 600 -   Transport i łączność 

                                       - rozdziału 60095 - Pozostała działalność

              - Projekt Nr III - działu 926 - Kultura fizyczna i sport                                           

                                        - rozdziału 92601 - Obiekty sportowe

4.      Osobą odpowiedzialną za wdrożenie i realizację projektów jest Kierownik Referatu Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego.

5.      Podstawą dokonywania wydatków na realizację projektów jest przyjęcie zadań w budżecie gminy oraz oddzielnego planu finansowego utworzonego do realizacji tych projektów.

6.      Do  realizacji projektów wyodrębnia się  oddzielne  konta bankowe.

7.      Do realizacji projektów  wyodrębnia się oddzielne stanowiska rachunkowe oraz wyodrębnia się odrębny zbiór dowodów księgowych.

8.      Dowody księgowe dotyczące realizacji projektów  winny być prawidłowo opisane, tak aby był uwidoczniony związek z projektem określony umową o przyznanej pomocy.                                                                   

9.      Dokumenty księgowe winny zawierać informację o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej i być w zgodzie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

10.  Osobą odpowiedzialna za prawidłowy opis dowodów księgowych i ich kontrolę merytoryczną jest  Kierownik Referatu Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego.

11.  Pracownik referatu finansowego Urzędu Gminy potwierdza zgodność formalno-rachunkową dokumentu księgowego.

12.  Każdy dokument finansowy winien być zatwierdzony do zapłaty przez Skarbnika lub Zastępcę Skarbnika i Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy według przyjętego szablonu stosowanego w Urzędzie Gminy.

13.   Pracownik referatu Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego potwierdza kwalifikowanie poniesionych wydatków, zestawia dokumenty w oparciu o dowody księgowe ujęte w księgach rachunkowych,  w ścisłym uzgodnieniu z pracownikiem referatu finansowego odpowiedzialnego za prawidłowe ujęcie w księgach rachunkowych i składają wnioski o płatność.

14.  Dowody księgowe winne być przechowywane w odrębnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 7  lat od dnia przekazania płatności ostatecznej. Osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum jest pracownik referatu finansowego.

15.  Pozostała dokumentacja związana z realizacją projektów winne być przechowywana w oddzielnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 7  lat od dnia przekazania płatności ostatecznej. Osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum jest Inspektor Referatu Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego.

16.  Zakupione dobra ze środków finansowych przyznanej pomocy podlegają ewidencji ilościowo-wartościowej prowadzonej przez Urząd Gminy oraz podlegają okresowej inwentaryzacji wg zasad określonych zarządzeniem Wójta Gminy.

17.  Do obiegu dokumentów finansowo-księgowych dotyczących realizacji projektów stosuje się zasady określone w dziale VIII załącznika do zarządzenia Nr 125/10 Wójta Gminy Ostróda z dnia 26.10.2010r.”

 

II. Załącznik nr 9

„Załącznik Nr 9 do części VII- Zasady ewidencjonowania dochodów i finansowania wydatków na realizację projektów, programów dofinansowanych ze środków funduszy strukturalnych do załącznika do zarządzenia Wójta Gminy Ostróda nr 125/10 z dnia 26.10.2010r.

 

Szczegółowe zasady ewidencji środków z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, w ramach europejskiego Programu , oś 4 „Leader”, działanie „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju ”w zakresie małych projektów, na realizację  projektu pn.   V Mazurski Dzień Ziemniaka”

  1. Do realizacji  projektu przyjmuje się ogólne zasady gospodarki finansowanej określonej zarządzeniem nr 125/10 Wójta gminy Ostróda z dnia 26.10.2010r  wraz ze zmianami  oraz szczegółowo określone w niniejszym załączniku.

 

 

  1. Okres zakończenia  realizacji projektu ustalono na dzień  30  września 2012r
  2. Projekty  zakwalifikowano zgodnie z klasyfikacją budżetową do:

       - działu 750 - Administracja publiczna                     

  - rozdziału 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego

  1. Osobą odpowiedzialną za wdrożenie i realizację projektu jest Podinspektor samodzielnego stanowiska d/s promocji gminy.
  2. Podstawą dokonywania wydatków na realizację projektu jest przyjęcie zadania w budżecie gminy  oraz oddzielnego planu finansowego utworzonego do realizacji tego projektu.
  3. Do  realizacji projektu nie  wyodrębnia się  oddzielnego  konta bankowego.
  4. Do realizacji projektu  nie wyodrębnia się oddzielnego  stanowiska rachunkowego i oddzielnej księgi głównej.
  5. Do realizacji projektu wyodrębnia się odrębny zbiór dowodów księgowych.
  6. Do realizacji projektu  tworzy się oddzielną księgę rachunkową pomocniczą (analitykę), prowadzoną ręcznie na karcie wydatków, na której podlegają wtórnej ewidencji wszystkie operacje dotyczące realizacji tego projektu w powiązaniu z ujęciem syntetycznym w księdze głównej prowadzonej dla jednostki.
  7. Dowody księgowe dotyczące realizacji projektu  winny być prawidłowo opisane, tak aby był uwidoczniony związek z projektem określony umową o przyznanej pomocy.                                                                   
  8. Dokumenty księgowe winny zawierać informację o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej i być w zgodzie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  9. Osobą odpowiedzialna za prawidłowy opis dowodów księgowych i ich kontrolę merytoryczną jest  Podinspektor d/s Promocji Gminy.
  10. Pracownik referatu finansowego Urzędu Gminy potwierdza zgodność formalno-rachunkową dokumentu księgowego.
  11. Każdy dokument finansowy winien być zatwierdzony do zapłaty przez Skarbnika lub Zastępcę Skarbnika i Wójta Gminy lub Sekretarza Gminy według przyjętego szablonu stosowanego w Urzędzie Gminy.
  12. Podinspektor d/s Promocji Gminy potwierdza kwalifikowanie poniesionych wydatków, zestawia dokumenty w oparciu o dowody księgowe ujęte w księgach rachunkowych,  w ścisłym uzgodnieniu z pracownikiem referatu finansowego odpowiedzialnego za prawidłowe ujęcie w księgach rachunkowych i składają wnioski o płatność.
  13. Dowody księgowe winne być przechowywane w odrębnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5  lat od dnia przekazania płatności ostatecznej. Osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum jest pracownik referatu finansowego.
  14. Pozostała dokumentacja związana z realizacją projektu winne być przechowywana w oddzielnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5  lat od dnia przekazania płatności ostatecznej. Osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum jest Podinspektor d/s Promocji Gminy.
  15. Zakupione dobra ze środków finansowych przyznanej pomocy podlegają ewidencji ilościowo-wartościowej prowadzonej przez Urząd Gminy oraz podlegają okresowej inwentaryzacji wg zasad określonych zarządzeniem Wójta Gminy.
  16. Do obiegu dokumentów finansowo-księgowych dotyczących realizacji projektu stosuje się zasady określone w dziale VIII załącznika do zarządzenia Nr 125/10 Wójta Gminy Ostróda z dnia 26.10.2010r.”

 

 

§ 2.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Ostróda

Gustaw Marek Brzezin

Sporządził/a: Teresa Ołowska
Umieścił/a: Artur Jabłonka

 

data publikacji: 03.07.2012, ostatnia aktualizacja: 03.07.2012, odsłon: 829


Od 2003 roku otrzymaliśmy
16216803
odsłon strony

Aktualnie mamy
77 gości