Zarządzenie Nr  116/2020

Wójta Gminy Ostróda

z dnia 31 sierpnia 2020 r.

 

w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ewidencji środków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020  dla projektu pn. „Budowa infrastruktury komunalnej dla terenu zabudowy mieszkalno-usługowej na zachód od wsi Tyrowo - Budowa sieci wodociągowej - etap II.”

 

Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn. zm.) Wójt Gminy Ostróda zarządza, co następuje:

 

§ 1. Ustala się szczegółowe zasady ewidencji środków w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach poddziałania "Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”,  na realizację projektu pn. „Budowa infrastruktury komunalnej dla terenu zabudowy mieszkalno-usługowej na zachód od wsi Tyrowo - Budowa sieci wodociągowej - etap II”,

1)   do realizacji projektu należy przyjąć ogólne zasady (politykę) rachunkowości obowiązujące w Urzędzie Gminy Ostróda, określone zarządzeniem Nr 194/2018 Wójta Gminy Ostróda z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ostróda;

 

2)   okres realizacji projektu zawarty jest w umowie o dofinansowanie projektu,

 

3)   projekt należy zakwalifikować zgodnie z klasyfikacją budżetową do:

 

    a) działu 900– Gospodarka komunalna i ochrona środowiska,

    b) rozdziału 90019– Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska,

 

4)    za wdrożenie, realizację i osiągnięcie wskaźników rezultatów projektu odpowiedzialny będzie, Kierownik Referatu  Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego;

 

5)   podstawą dokonywania wydatków na realizację projektu będzie przyjęcie zadania w budżecie gminy na 2020 rok, płatności należy dokonywać  w formie bezgotówkowej za pomocą systemu elektronicznego, potwierdzeniem dokonania przelewu (zapłaty) będzie wyciąg bankowy;

 

6)   do realizacji projektu nie wyodrębnia się oddzielnego konta bankowego ani oddzielnej księgi głównej;

 

7)   do realizacji projektu wyodrębnia się oddzielne stanowisko  rachunkowe oraz  oddzielny zbiór dowodów księgowych;

 

8)   dowody księgowe dotyczące realizacji projektu należy opisać  tak, aby był uwidoczniony związek z projektem;

 

9)   osobą odpowiedzialną za prawidłowy opis dowodów księgowych i ich kontrolę merytoryczną będzie Kierownik Referatu  Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego;

 

10)       osobą odpowiedzialną za sprawdzenie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym będzie  pracownik Referatu Finansowego;

 

11)    każdy dokument finansowy powinien być zadekretowany, podpisany przez Skarbnika lub Zastępcę Skarbnika i zatwierdzony do zapłaty przez Wójta Gminy lub Zastępcę Wójta Gminy, według przyjętego szablonu stosowanego w Urzędzie Gminy;

 

12)   pracownik Referatu  Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego potwierdza poniesiony wydatek, zestawia dokumenty w oparciu o dowody księgowe i w ścisłym uzgodnieniu z pracownikiem Referatu Finansowego, odpowiedzialnego za prawidłowe ujęcie w księgach rachunkowych, składa wniosek o płatność;

 

13)   dowody księgowe należy  przechowywać w odrębnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5 lat licząc od dnia dokonania płatności końcowej, osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum będzie pracownik Referatu Finansowego;

 

14)   pozostałą dokumentację związaną z realizacją projektu należy  przechowywać w oddzielnym zbiorze w archiwum Urzędu Gminy przez okres 5 lat licząc od dnia dokonania płatności końcowej, osobą odpowiedzialną za przekazanie dokumentów do archiwum będzie  pracownik Referatu  Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego;

 

15)   wytworzone lub zakupione  dobra ze środków finansowych projektu będą podlegać ewidencji ilościowo- wartościowej oraz okresowej inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;

 

16)   do obiegu dokumentów finansowo-księgowych dotyczących realizacji projektu będą miały zastosowanie zasady określone w rozdziale 7 zarządzenia Nr 194/2018 Wójta Gminy Ostróda z dnia 31 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia zasad (polityki) rachunkowości w Urzędzie Gminy Ostróda.

 

 § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Ostróda

Bogusław Fijas

 

Data przekazania do publikacji: 04.09.2020
Osoba przekazująca: Teresa Ołowska

Sporządził/a: Teresa Ołowska
Umieścił/a: Artur Jabłonka

 

data publikacji: 04.09.2020, ostatnia aktualizacja: 04.09.2020, odsłon: 337


Od 2003 roku otrzymaliśmy
16299836
odsłon strony

Aktualnie mamy
101 gości