Uchwała Nr VII/22/11

Rady Gminy Ostróda

z dnia 30 marca 2011r.

 

w sprawie: ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Ostróda oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym.

 

      Na podstawie art. 25 ust. 4 i 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z § 2 ust. 2 i § 5 ust. 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz.U. z 2000r. Nr 66, poz. 800 z późn. zm.) Rada Gminy Ostróda uchwala, co następuje:

 

      § 1. Uchwała reguluje wysokość, zasady obliczania i wypłaty diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnym Rady Gminy Ostróda.

 

      § 2. Radnym przysługuje dieta zryczałtowana stanowiąca łączną rekompensatę za utracone dochody.

 

      § 3. 1. Do obliczania diet radnych, jako podstawę przyjmuje się półtorakrotność kwoty bazowej, określonej na dany rok w ustawie budżetowej, dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, na podstawie przepisów ustawy z 23 grudnia 1999r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110, poz. 1255, z późn. zm.)

 

      2. Ustala się następujące zryczałtowane diety w stosunku miesięcznym dla:

 

   1.) Przewodniczącego Rady - w wysokości 75% półtorakrotności kwoty bazowej,

 

   2.) Wiceprzewodniczącego Rady - w wysokości: 52% półtorakrotności kwoty bazowej,

 

   3.) Przewodniczących Stałych Komisji Rady - w wysokości 52% półtorakrotności kwoty bazowej,

 

   4.) Wiceprzewodniczących Komisji Stałych Rady Gminy Ostróda - w wysokości 44% półtorakrotności kwoty bazowej,

 

   5.) Radnych nie pełniących funkcji wymienionych w pkt 1-4 w wysokości 40% półtorakrotności kwoty bazowej,

 

      3. Końcówki wyliczonej diety mniejsze niż 50 groszy – pomija się, natomiast w wysokości 50 groszy i więcej zaokrągla się do pełnych złotych.

 

      § 4.1. Określone w § 3 ust. 2 diety przysługują radnym za udział w sesjach Rady oraz posiedzeniach Stałych Komisji Rady.

 

      2. Za każdą nieusprawiedliwioną pisemnie u Przewodniczącego Rady nieobecność na Sesji i posiedzeniu Komisji będzie dokonane potrącenie w wysokości 10 % ustalonych w § 3 ust. 2 kwot diet. Pismo zawierające przyczynę nieobecności należy złożyć w terminie do końca miesiąca, którego dotyczy rozliczenie.

 

      3. Przewodniczący Rady składa pisemne usprawiedliwienie nieobecności na Sesji lub posiedzeniu Komisji u Wiceprzewodniczących Rady.

 

      4. W przypadku rozpoczęcia, zakończenia kadencji, objęcia lub wygaśnięcia mandatu w trakcie miesiąca, radnemu przysługuje dieta obliczona proporcjonalnie do czasu sprawowania mandatu.

 

      § 5. Wypłata diet, za dany miesiąc kalendarzowy, następuje jednorazowo w terminie do dnia 5 następnego miesiąca na podstawie list sporządzonych w oparciu o listy obecności na sesjach Rady oraz Komisjach. Dieta wypłacana jest w kasie Urzędu Gminy Ostróda lub przelewem na wskazane przez radnego konto bankowe.

 

      § 6. 1. Radnym przysługuje zwrot kosztów podróży służbowych na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66, poz. 800, z późn. zm.).

 

      2. Zwrot kosztów przejazdu radnego pojazdem samochodowym niebędącym własnością Gminy, w ramach podróży służbowej mającej bezpośredni związek z wykonywaniem mandatu, za 1 km przebiegu ustala się wg stawek określonych jako maksymalne w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalenia oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271, z późn. zm.).

 

      3. Upoważnia się wiceprzewodniczącego Rady Gminy Pana Janusza Sadowskiego a w razie jego nieobecności wiceprzewodniczącego Rady Gminy Pana Dominika Serafin do wystawiania polecenia wyjazdu służbowego dla Przewodniczącego Rady Gminy.

 

      § 7. Traci moc Uchwała Nr VI/33/07 Rady Gminy Ostróda z dnia 23 marca 2007r. w sprawie otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnemu za udział w posiedzeniach Rady i Komisji oraz w sprawie ustalenia zasad zwrotu kosztów podróży służbowych przysługujących radnemu.

 

      § 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ostróda.

 

      § 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady Gminy Ostróda

Andrzej Wiczkowski

Sporządził/a: Agnieszka Jakubowska
Umieścił/a: Artur Jabłonka
Zmodyfikował/a: -

 

data publikacji: 06.04.2011, ostatnia aktualizacja: 06.04.2011, odsłon: 1 275


Od 2003 roku otrzymaliśmy
16220494
odsłon strony

Aktualnie mamy
100 gości