­­­
Ostróda, 18 listopada  2020r.
ZP.271.11.2020
Strona internetowa Zamawiającego
Dot. :  „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie, i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda”
1. Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2019r. poz. 1843 z późn. zm.; dalej: uPzp) informuję, że po dokonaniu oceny ofert złożonych w postępowaniu jw. i badaniu czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu  oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu jako najkorzystniejszą na podstawie na podstawie art. 91 ust. 1  uPzp wybrano ofertę nr 5  złożoną  przez EVERSPORT Sp. z o.o.
ul. Kiersnowskiego 18/45, 03-161 Warszawa. Oferta spełniła wszystkie wymogi formalne i merytoryczne określone dla postępowania i otrzymała najwyższą łączną punktację-100pkt. Punktacja przyznana w poszczególnych kryteriach oceny ofert: cena- 60 pkt;  okres gwarancji - 40,00 pkt.
 
Nr oferty
wykonawca
Punkty cena/okres gwarancji
Łączna punktacja
1.
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe GRETASPORT Ilona Stańczyk
ul. Podlesie 17, 41-303 Dabrowa Górnicza
59,38
40,00
99,38
2.
GARDENIA Sport
ul. Kłobucka 1, 02-699 Warszawa
56,24
40,00
96,24
3.
SPORTsystem Sp. zo.o.
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn
57,72
40,00
97,72
4.
Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe LUBTECH Sp. zo.o.
Fijewo 50A, 14-260 Lubawa
39,94
40,00
79,94
5.
EVERSPORT Sp. z o.o.
ul. Kiersnowskiego 18/45, 03-161 Warszawa
60,00
40,00
100,00
 
 
Ostróda, 3 listopada  2020r.
ZP.271.11.2020
Informacja z otwarcia ofert
Dot. :  „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie, i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda”
 
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych  (Dz.U. z 2019r. poz. 1843.; dalej: uPzp) Zamawiający zamiesza informacje dotyczące postępowania pn.: „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie, i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda”  Zamawiający na sfinansowanie   zamówienia zamierza przeznaczyć  2.945.000,00 zł  brutto
 
Nr oferty
wykonawca
Cena ofertowa brutto
Okres gwarancji
1.
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe GRETASPORT Ilona Stańczyk
ul. Podlesie 17, 41-303 Dabrowa Górnicza
2.295.991,80
60 m-cy
2.
GARDENIA Sport
ul. Kłobucka 1, 02-699 Warszawa
2.424,008,38
60 m-cy
3.
SPORTsystem Sp. zo.o.
ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn
2.362.211,55
60 m-cy
4.
Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe LUBTECH Sp. zo.o.
Fijewo 50A, 14-260 Lubawa
3.413.250,00
60 m-cy
5.
EVERSPORT Sp. z o.o.
ul. Kiersnowskiego 18/45, 03-161 Warszawa
2.272.412,63
60 m-cy
 
 
Wykonawcy zaakceptowali warunki płatności określone w wzorze umowy oraz termin wykonania zamówienia.  Przypominam jednocześnie, że Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej powyższej informacji, zobowiązany jest zgodnie z art. 24 ust. 11 uPzp, przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody że powiązania  z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu.
 
Ostróda, 26 października 2020r.
ZP.271.11.2020
Wszyscy Wykonawcy
­­­Dot. :     „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda” 
                                                                                                  
Działając na podstawie art. 38 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 ) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania.
 
Pytanie nr 1: Czy w poszczególnych lokalizacjach, Zamawiający dysponuje przyłączem/sygnałem umożliwiającym dostęp do Internetu?
Jeżeli NIE, prosimy o potwierdzenie, iż postępowanie w swoim zakresie obejmuje zakup oraz dostawę modemów LTE wraz z kartami SIM, by umożliwić transmisje i dostęp do sieci Internetowej, a koszty z tym związane, także te miesięczne koszty abonamentowe, będą po stronie Zamawiającego
Odpowiedź:  Należy uwzględnić w kosztach zakup oraz dostawę modemów LTE z kartami SIM. Wybór operatora uzgodnić z Zamawiającym.
Pytanie nr 2: Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę warunków spełniających wymogi uczestnictwa w przetargu pod nazwą: Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda tj;
1. Zmiana zabezpieczenia należytego wykonania z 5% na 3%.
2. Zmiana płatności  kwartalnych na miesięczne
3. Z miana polisy ubezpieczenia OC z 2.500.000,00 zł. na 2.000.000,00 zł.
 
Odpowiedź:  Zamawiający nie wyraża zgody.
 
Pytanie nr 3: Odnosząc się do odpowiedzi udzielonych w dniu 23.10.2020 zmieniając warunki tj; cyt;. ODPOWIEDZ „Zamawiający informuje , że warunkiem koniecznym dla zaoferowanej nawierzchni boiska jest spełnienie normy PN-EN 14877:2014 oraz normy DIN 18035-6:2014 potwierdzone wymaganymi dokumentami”. Zamawiający odpowiadając i dopuszczając nawierzchnie zgodne z normą naraża siebie i przyszłych użytkowników na produkt bardzo niskiej jakości. Chcieliśmy zauważyć iż Zamawiający ma prawo wymagać lepszych parametrów niż wskazuje szeroko rozwarta norma. Zamawiający nie musi wyrażać zgody na wszystkie rozwiązania istniejące na rynku narażając się na niską jakość produktu która będzie skutkowała problemami (REKLAMACJAMI) w przyszłości. Przypominamy że przedmiotem postępowania jest wykonanie nawierzchni która ma uzyskać zamierzony efekt użytkowy którego wymaga zamawiający. Przypominamy że to Zamawiający wydatkuje środki publiczne zatem jego rolą jest wybranie produktu jakościowo i użytkowo najkorzystniejszego tak aby pieniądze zostały wydane w sposób właściwy.
' (UZP, Zamówienia publiczne w orzecznictwie, zeszyt orzeczniczy Nr I , Warszawa 2008, s. 35). Podobnie KIO w wyroku z dnia 9 października 2008 I Sama okoliczność, że opis przedmiotu zamówienia uniemożliwia złożenie oferty przez Odwołującego nie wskazuje na naruszenie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, skoro na rynku działają podmioty mogące brać udział w ... Zamawiający ma prawo opisać swoje potrzeby w taki sposób, aby przedmiot zamówienia spełniał jego wymagania i zaspokajał potrzeby, pod warunkiem, że dokonany opis nie narusza konkurencji ani równego traktowania wykonawców.Dodatkowo można wskazać, iż zgodnie z utrwalonym orzecznictwem określenie przedmiotu zamówienia jest zarazem obowiązkiem jak i uprawnieniem zamawiającego. Jego określenie w sposób obiektywny, z zachowaniem zasad ustawowych, nie jest jednoznaczne z koniecznością zdolności realizacji zamówienia przez wszystkie podmioty działające na rynku w danej branży. Powyższe potwierdza orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, m.in. wyrok KIO z dnia 17 stycznia 2008 r., sygn. akt KIO/UZP 80/07, (cytowany wielokrotnie w nowszych wyrokach) w którym "Izba stwierdziła, że r., sygn. akt KIO/UZP 1024/08 "Zamawiający, działając w granicach określonych przepisami prawa, ma prawo sprecyzować przedmiot zamówienia o określonych minimalnych standardach jakościowych i technicznych. Okoliczność o charakterze notoryjnym, że nie wszyscy wykonawcy dysponują produktem spełniającym wymagania Zamawiającego opisane w SIWZ i mogą go zaoferować oraz, że wymagania techniczne są trudne do spełnienia przez niektórych wykonawców, nie oznacza, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w sposób utrudniający zachowanie uczciwej konkurencji (UZP, Zamówienia publiczne w orzecznictwie, zeszyt orzeczniczy Nr 3, Warszawa 2009, s. 40).
Jednocześnie chciałbym podkreślić że różne firmy uzurpują sobie wyłączne prawo do używania stosownych norm, certyfikatów oraz badań strasząc zamawiających, którzy nie podporządkują się ich korektom do zamówień, rzekomym łamaniem prawa.
Certyfikat FIBA nie jest dokumentem wydanym tylko dla nawierzchni wewnętrznych jako że w koszykówkę gra się również na boiskach otwartych a w załączonym certyfikacie jest wyraźnie napisane OUTDOOR/FIXED
Również zabranianie zamawiającemu ograniczania wymaganych parametrów jest prostą bezczelnością i forsowaniem poprzez zastraszanie swojego produktu! Zamawiający ma prawo do swobodnego wyboru i określenia jak najdokładniej swoich wymagań!!!
Prosimy zatem o nie zmienianie swoich wymogów projektowych pod wpływem zastraszania przez firmę BSG Sp. z o.o.
 
Mając na uwadze powyższe wnosimy o przywrócenie wymagań dotyczących parametrów technicznych nawierzchni zawartych w dokumentacji projektowej oraz pakietu wymaganych dokumentów zgodnie z odpowiedzią z dnia 21 października 2020r.
 
Odpowiedź: zamawiający nie wyraża zgody
 
 Z poważaniem

 
 
Ostróda, 23 października 2020r.
ZP.271.11.2020
Strona Internetowa Zamawiającego
­­­Dot. :     „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda” 
Uwaga zmiana terminu składania ofert z 30.10.2020 na 3.11.2020
                                                                                                  
Działając na podstawie art. 38 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 ) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania. Działając na podstawie art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 1843) Zamawiający modyfikuje SIWZ.:
Pytanie 1:
Zamawiający żąda certyfikatu FIBA przeznaczonego tylko dla nawierzchni wewnętrznych .natomiast zamówienie dotyczy boisk zewnętrznych . ponadto podkreślamy, że to nie jest certyfikat potwierdzający jakąkolwiek wymaganą przez FIBA jakość nawierzchni, nie jest dokumentem odnoszący m się do jakichkolwiek parametrów technicznych i norm lecz jest dokumentem potwierdzającym, że dany producent jest oficjalnym technicznym partnerem programu FIBA EQUIPMENT& VENUF. APPROVA1. PROGRAMME.
Posiadanie statusu członka FIBA nie jest związane z parametrami jakościowymi oferowanych nawierzchni, ponieważ wszystkie nawierzchnie poliuretanowe weryfikowane są pod względem parametrów technicznych w zakresie zgodności zobowiązującą normą PN-EN 14788:2014.
Podkreślić więc należy, że jest to deklaracja lobbingowa a nie certyfikat normalizacyjny, dlatego też nie może on być wymagany przez Zamawiającego, jest więc dokumentem zbędnym w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustaw-y Prawo zamówień publicznych, przedmiotu zamówienia a nie w oderwaniu od uwarunkowań faktycznych.
Czy zamawiający zniesie zapis w SIWZ -Aktualny Certyfikat FIBA potwierdzający przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę ?
 
Odpowiedź:  Zamawiający modyfikuje Rozdział 6a SIWZ Który otrzymuje brzmienie:
 
ROZDZIAŁ 6a - Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom Zamawiącego
 
Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2020poz. 1282) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona)
 
1) Aktualne badania na zgodność  z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni,
2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni,
3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni,
4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
5) Certyfikat lub rekomendację wydaną dla nawierzchni przez jedną z wymienionych międzynarodowych federacji lub jeden z wymienionych krajowych związków sportowych:
- Międzynarodowa Federacja Koszykówki FIBA lub Polski Związek Koszykówki
- Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej IHF lub Polski Związek Piłki Ręcznej
- Międzynarodowa Federacja Piłki Siatkowej FIVB lub Polski Związek Piłki Siatkowej
- Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych IAAF lub Polski Związek Lekkiej Atletyki
6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne zgodnie z normą DIN 18035-6:2014
7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)
 
Zamawiający jednocześnie publikuje ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w powyższym zakresie.
 
 
Pytanie 2
W dniu 21.10.2020 Zamawiający udzielił odpowiedzi na pytania Wykonawców. W związku z zamieszczonymi odpowiedziami, informujemy ,że wbrew art. 22 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, która nakłada na Zamawiającego obowiązek ustalania warunków udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia Zamawiający żąda certyfikatu FIBA przeznaczonego tylko dla nawierzchni wewnętrznych. Oferent zadając pytanie o żądanie aktualnego certyfikatu FIBA potwierdzającego przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę wprowadza Zamawiającego w błąd, manipulując Zamawiającym.
Podkreślamy, że to nie jest certyfikat potwierdzający jakąkolwiek wymaganą przez FIBA jakość nawierzchni, nie jest dokumentem odnoszącym się do jakichkolwiek parametrów technicznych i norm lecz jest dokumentem potwierdzającym, że dany producent jest oficjalnym technicznym partnerem programu FIBA EOUIPMENT & VENUE APPROVAL PROGRAMME, Certyfikat FIBA ma charakter dobrowolny i odnosi się do współpracy pomiędzy firmami produkującymi nawierzchnie a FIBA. Dobrowolne uczestnictwo w programie FIBA wiąże się z dodatkowymi kosztami, które ponoszone są przez producentów nawierzchni syntetycznych. Jednakże posiadanie statusu członka FIBA nie jest związane z parametrami jakościowymi oferowanych nawierzchni, ponieważ wszystkie nawierzchnie poliuretanowe weryfikowane są pod względem parametrów technicznych w zakresie zgodności z obowiązującą normą PN-EN 14788:2014. Podkreślić więc należy, że jest to deklaracja lobbingowa a nie certyfikat normalizacyjny, dlatego też nie może on być wymagany przez Zamawiającego, jest więc dokumentem zbędnym w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przedmiotu zamówienia a nie w oderwaniu od uwarunkowań faktycznych.
W związku z powyższym prosimy o zmianę zapisów w SIWZ poprzez rezygnację z wymogu posiadania przez nawierzchnię Certyfikatu FIBA.
Odpowiedź: jak dla pytania 1
 
Pytanie 3:
Wiemy, że jest po terminie składania jakichkolwiek uwag i zastrzeżeń dotyczących rzeczonego postępowania, ale jako producent systemów nawierzchni PU nie możemy pozostawać bierni i „ślepi” na Państwa odpowiedzi. Mówiąc wprost ulegliście Państwo manipulacji, która ma na celu ulokowanie wyłącznie jednego systemu nawierzchni. Dzwonią do nas zdesperowani wykonawcy (potencjalni oferenci) z prośba o pomoc i interwencję.
Doskonale znamy branżę, normy, przepisy i nikt nam nie wciśnie że certyfikat FIBA gwarantuje Państwu jakość nawierzchni – to bzdura. Przygotowaliśmy taką informację i rozesłaliśmy wykonawcom:
 
„Wbrew art. 22 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, która nakłada na Zamawiającego obowiązek ustalania warunków udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia Zamawiający żąda certyfikatu FIBA przeznaczonego tylko dla nawierzchni wewnętrznych. Oferent zadając pytanie o żądanie aktualnego certyfikatu FIBA potwierdzającego przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę wprowadza Zamawiającego w błąd, manipulując Zamawiającym. 
Podkreślamy, że to nie jest certyfikat potwierdzający jakąkolwiek wymaganą przez FIBA jakość nawierzchni, nie jest dokumentem odnoszącym się do jakichkolwiek parametrów technicznych i norm, lecz jest dokumentem potwierdzającym, że dany producent jest oficjalnym technicznym partnerem programu FIBA EQUIPMENT & VENUE APPROVAL PROGRAMME, Certyfikat FIBA ma charakter dobrowolny i odnosi się do współpracy pomiędzy firmami produkującymi nawierzchnie a FIBA. Dobrowolne uczestnictwo w programie FIBA wiąże się z dodatkowymi kosztami, które ponoszone są przez producentów nawierzchni syntetycznych. Jednakże posiadanie statusu członka FIBA nie jest związane z parametrami jakościowymi oferowanych nawierzchni, ponieważ wszystkie nawierzchnie poliuretanowe weryfikowane są pod względem parametrów technicznych w zakresie zgodności z obowiązującą normą PN-EN 14788:2014. Podkreślić więc należy, że jest to deklaracja lobbingowa a nie certyfikat normalizacyjny, dlatego też nie może on być wymagany przez Zamawiającego, jest więc dokumentem zbędnym w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. przedmiotu zamówienia a nie w oderwaniu od uwarunkowań faktycznych.”
Kolejny problem to parametry – również wysłaliśmy wykonawcom, aby mogli interweniować u Zamawiającego.
 
Podane parametry należą do systemu CONIPUR 2S i tylko ten system może być zainstalowany na inwestycjach Zamawiającego.
Tzn. że Zamawiający dokonał wyboru systemu nawierzchni na etapie projektu
Podkreślamy, że mamy pełną wiedzę w obszarze norm i przepisów oraz wpływu poszczególnych parametrów na jakość nawierzchni, którą przekazujemy autoryzowanym wykonawcom na cyklicznych szkoleniach. Tym samy mając taką wiedzę zarzucamy Zamawiającemu bezpardonowe łamanie przepisów ustawy PZP, który opisując tylko jeden system nawierzchni ogranicza konkurencję – rażąco narusza art. 7 ust. 1 ustawy PZP. Takim działaniem Zamawiający nie zapewnia uczciwej konkurencji i nie traktuje równo wykonawców, którzy chcą zastosować materiały krajowych producentów, co narusza także zasadę proporcjonalności i przejrzystości.
            Należy podnieść, że podstawową normą jest PN EN 14877:2014, która określa parametry minimalne dla nawierzchni PU. Zamawiający żądając innych parametrów, zmodyfikowanych przez siebie – ma obowiązek uzasadnić swoje żądania poprzez dowody, które potwierdzają konieczność zastosowania tych parametrów. Takich dowodów zamawiający nie ma i miał nie będzie, ponieważ manipuluje normą zamykając górne granice (wytrzymałość na rozciąganie, wydłużenie przy zerwaniu, odkształcenie pionowe) tam, gdzie tego robić nie wolno. Polski Komitet Normalizacyjny ustalił minimum, ale nie narzucił maksimum, pozostawiając otwartą przestrzeń. Zamawiający tą przestrzeń bezprawnie i bezpodstawnie zamknął. Należy podnieść, że PKN w swojej działalności zapewnia jakość i niezawodność wyrobów, procesów i usług uwzględniając przy tym interes publiczny.
            Po wnikliwym zapoznaniu się z przedmiotową dokumentacją stwierdzamy, że Zamawiający ogranicza w sposób znaczny konkurencyjność postępowania:
•           Manipuluje wymaganiami dotyczącymi parametrów technicznych i dokumentów dla nawierzchni poliuretanowych, dopuszczając do oferowania tylko jeden system nawierzchni PU
•           Wymaga, aby każda oferowana nawierzchnia PU mieściła się w przekombinowanych ramach niezgodnych z logiką oraz normą PN EN 14877:2014. Zamawiający nie akceptuje lepszych wyników badan dla parametrów wytrzymałościowych takich jak wytrzymałość na rozciąganie (MPa) i wydłużenie w chwili zerwania (%)
•           Niekompetentnie i w sposób bezwzględny ogranicza normę PN EN 14877:2014 wprowadzając zmiany w parametrach. Zamawiający nie posiada żadnych analiz ani badań, którymi może poprzeć swoje hipotezy. Opiera się jedynie na własnych błędnych przypuszczeniach, które zgodnie z literą prawa nie mają ważności i nie mogą stanowić podstaw odrzucenia oferty.
Zamawiający wymaga następujących parametrów dedykowanych dla systemu CONIPUR 2S:
Grubość nawierzchni 16 mm – 16,5 mmn 
•                      Wytrzymałość na rozciąganie 0,58– 0,62 MPa
•                      Wydłużenie względne przy rozciąganiu 56%-58 %
•                      Odkształcenie pionowe w temp. 23ºC 1,2– 1,4 mm
•                      Tłumienie energii w temp. 23ºC 39 % – 41 %
•                      Poślizg (EN 13036-4)
     -  Nawierzchnia sucha 88 – 90
     -  Nawierzchnia mokra 55 – 57
•          Odporność na ścieranie 1,35 – 1,40 g
 
Parametry i ich wartości dla proponowanego przez nas systemu:
 
•                      Grubość nawierzchni - 16,1 mm          
•                      Wytrzymałość na rozciąganie - 1,2 MPa                 norma ≥ 0,4 MPa im wyższa tym lepsza
•                      Wydłużenie względne przy rozciąganiu – 82 %      norma ≥ 40% im wyższe tym lepsze
•                      Odkształcenie pionowe w temp. 23ºC - 0,9 mm      norma  ≤ 6 mm im niższe tym lepsze
•                      Tłumienie energii w temp. 23ºC – 35%                   norma 35-50% nie mamy wiedzy czy lepsze twardsze czy miękkie
•                      Opór poślizgu (EN 13036-4)
Nawierzchnia sucha - 106                                           norma 80÷110 ma być w wyznaczonym przedziale
Nawierzchnia mokra - 57                                            norma 55÷110 ma być w wyznaczonym przedziale
•                      Odporność na ścieranie 0,9 g                                   norma  ≤ 4 g im mniejsza tym lepsza
 
            Oferujemy nawierzchnię o wyższych parametrach. Zamawiający nie ma prawa manipulować normą i tworzyć przedziały zamknięte tam gdzie są otwarte, np.: Wytrzymałość na rozciąganie zgodnie z normą ma być powyżej 0,4 MPa, Zamawiając ma prawo podnieść dowolnie minimum ale nie ma prawa zamykać górnej czy dolnej granicy.
            Zgodnie z opisem podanym powyżej mamy uzasadnione wątpliwość czy osoby przygotowujące oraz przeprowadzające postępowanie zapewniły bezstronność i obiektywizm. W naszej ostrożnej ocenie stanowiłoby to przez zamawiającego naruszenie art. 7 ust. 2 PZP.
             Zamawiający swoim działaniem wywiera wpływ na oferentów aby zrealizować jego cel co jest zachowaniem nieetycznym oraz wbrew przepisom. Swym protestem, żądamy zmiany zapisów w obszarze wymaganych parametrów oraz dokumentów dla nawierzchni PU.
              Ze względu na powyższe proszę o dopuszczenie jako równoważnej, proponowanej przez nas nawierzchni  poliuretanowej typu dwuwarstwowego (SBR+EPDM), przebadanej, ocienionej i dopuszczonej do użycia przez powołane do tego kompetentne organy, dla której wydano następujące dokumenty:
- Atest PZH
- Karta Techniczna potwierdzona przez producenta
- Autoryzacja i gwarancja potwierdzona przez producenta (na etapie składania ofert)
- Badania potwierdzające zgodność z normą PN EN 14877:2014
- Badania potwierdzające zgodność z normą  DIN 18035-6:2014
- Badania WWA
 Odpowiedź:  Zamawiający informuje, że warunkiem koniecznym dla zaoferowanej nawierzchni boiska jest spełnianie normy PN-EN 14877:2014 oraz normy DIN 18035-6:2014 potwierdzone wymaganymi dokumentami.
Jednocześnie zamawiający wyjaśnia, że parametry określone w tabelach w p-kcie 2.2 SST 2D.05. Nawierzchnie syntetyczne boisk dotyczące wymagań technicznych oraz bezpieczeństwa ekologicznego należy przyjmować zgodnie z określonymi w w/w normach
W związku z dokonaną modyfikacją SIWZ Zamawiający przedłuża termin składania ofert z 30 października 2020r. na 3 listopada 2020r.  Zamawiający publikuje SIWZ po modyfikacji, oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w zakresie wprowadzonych zmian.
 
 Z poważaniem
 
 
Ogłoszenie nr 540209117-N-2020 z dnia 23-10-2020 r.
Ostróda:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 596007-N-2020
Data: 12/10/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Ostróda, Krajowy numer identyfikacyjny 51074325500000, ul. Jana III Sobieskiego   1, 14-100  Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 896760780, e-mail , faks 896760790.
Adres strony internetowej (url):
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: 6
W ogłoszeniu jest: Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2020poz. 1282) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona) 1) Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni, 2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni, 3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni, 4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 5) Aktualny Certyfikat FIBA potwierdzający przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę 6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne 7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)
W ogłoszeniu powinno być: Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2020poz. 1282) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona) 1) Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni, 2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni, 3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni, 4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 5) Certyfikat lub rekomendację wydaną dla nawierzchni przez jedną z wymienionych międzynarodowych federacji lub jeden z wymienionych krajowych związków sportowych: - Międzynarodowa Federacja Koszykówki FIBA lub Polski Związek Koszykówki - Międzynarodowa Federacja Piłki Ręcznej IHF lub Polski Związek Piłki Ręcznej - Międzynarodowa Federacja Piłki Siatkowej FIVB lub Polski Związek Piłki Siatkowej - Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych IAAF lub Polski Związek Lekkiej Atletyki 6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne zgodnie z normą DIN 18035-6:2014 7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2.
W ogłoszeniu jest: 30.10.2020 godz. 10.00
W ogłoszeniu powinno być: 3.11.2020 godz. 10.00
 
 
 
 
Ostróda, 21 października 2020r.
ZP.271.11.2020
Strona internetowa Zamawiającego
 
Dot. :     „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda” 
Uwaga zmiana terminu składania ofert z 27.10.2020 na 30.10.2020
                                                                                                  
Działając na podstawie art. 38 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 ) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania. Działając na podstawie art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 1843) Zamawiający modyfikuje SIWZ.:
Pytanie nr 1: Czy w zakresie wymaganego doświadczenia Zamawiający dopuści referencje:
3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej  o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde.
 
Dopuszczając tym samym Wykonawców, którzy wykonali powyższe boiska w technologii poliuretanowej np. natrysk?
Odpowiedź:  Tak, zamawiający dopuszcza
Pytanie nr 2: W zakresie nawierzchni poliuretanowej- Zamawiający wskazuje parametry i wymogi charakterystyczne dla nawierzchni jednego producenta-co znacznie ogranicza konkurencyjność ww. postępowaniu. Zamawiający swoje oczekiwania względem przedmiotu zamówienia powinien kształtować w oparciu o powszechnie obowiązujące normy. Tymczasem manipulowanie i zawyżanie parametrów (w tym także domykanie przedziałów) nie pozwala szerszemu gronu Wykonawców na złożenie ofert ww. postępowaniu. Prosimy o dopuszczenie nawierzchni poliuretanowych typu 2S zgodnych z obowiązującą normą PN-EN14877:2014, posiadających atest PZH.
Odpowiedź: Nawierzchnie należy wykonać zgodnie z dokumentacją i STWiOR.
Pytanie nr 3:
Zamawiający w STWiOR podaje parametry jakie ma spełniać nawierzchnia poliuretanowa.
Jedynym sposobem na prawidłową weryfikację jakości nawierzchni poliuretanowej już na etapie składania ofert jest postawienie wymogu złożenia wraz z ofertą (w trybie art. 26 ust. 2 ustawy PZP) dokumentów na potwierdzenie, że oferowane materiały spełniają wymagania Zamawiającego.
W związku z powyższym wnosimy o modyfikację SIWZ w tym zakresie i potwierdzenie, że w celu weryfikacji jakości oferowanego produktu oraz wymaganych cech i parametrów nawierzchni poliuretanowych boisk wielofunkcyjnych od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana na najwyżej ocenioną wymagane są n/w dokumenty:
1) Aktualne badania na zgodność  z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni,
2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni,
3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni,
4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
5) Aktualny Certyfikat FIBA potwierdzający przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę
6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne
7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)
 
Odpowiedź: W odpowiedzi na pytanie działając na podstawie art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 1843) Zamawiający modyfikuje SIWZ poprzez dodanie Rozdziału 6a, który otrzymuje brzmienie:
ROZDZIAŁ 6a - Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom Zamawiącego
 
Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2020poz. 1282) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona)
 
1) Aktualne badania na zgodność  z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni,
2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni,
3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni,
4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
5) Aktualny Certyfikat FIBA potwierdzający przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę
6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne
7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)
 
Zamawiający jednocześnie publikuje ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w powyższym zakresie.
 
 
Pytanie nr 4:
Czy oferując rozwiązania równoważne Wykonawca musi wykazać nawierzchnię syntetyczną tożsamą w zakresie technologii wykonania i o parametrach określających jakość produktu określonych w konkretnych przedziałach w Specyfikacji Technicznej Wykonania I Odbioru Robót?
Odpowiedź: Tak
 
Pytanie nr 5:        
Prosimy o uzupełnienie SIWZ o rysunki poglądowe ławek parkowych, koszy, stojaków na rowery oraz wieszaków.
Odpowiedź: ławki, kosze, stojaki i wieszaki należy przyjąć typowe w uzgodnieniu z Zamawiającym na etapie realizacji
Pytanie nr 6:
Zamawiający w rozdziale V Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił ,że jednym z warunków udziału w postępowaniu jest wymóg zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie wiedzy i doświadczenia polegający na tym, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał (zakończył) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM o powierzchni min. 1400m2 każde wraz z infrastrukturą towarzyszącą I wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde.
Jako Wykonawca z wieloletnim doświadczeniem przy budowie boisk informujemy, że standardowe boiska wielofunkcyjne budowane w Polsce mają wymiary 968m2 lub 1056m2. 'W związku z tym wnosimy zmianę tego wymogu na zapis “Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał (zakończył) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM o powierzchni min. 1000m2 każde wraz z infrastrukturą towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde”. Pozwoli to Zamawiającemu na zwiększenie konkurencyjności co tylko wpłynie na uzyskanie lepszej ceny oferenta.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany warunku
Pytanie 7.
 Prosimy o określenie czy postępowanie przetargowe obejmuje w swoim zakresie: dostawę, montaż oraz konfigurację rejestratorów w poszczególnych lokalizacjach, tj. po 1 kpl. w danej lokalizacji.
Jeżeli TAK, prosimy o podanie parametrów technicznych oraz wskazać miejsce ich montażu.
Odpowiedź:
Zakres obejmuje dostawę, montaż oraz konfigurację rejestratorów w poszczególnych lokalizacjach. Miejsce montażu kamer, zgodnie z dokumentacją, po dwie kamery na obiekt usytuowane na skrajnych słupach oświetleniowych po przekątnej boiska. Rejestrator współpracujący z monitorem komputerowym.
Pytanie 8
 Prosimy o jednoznaczne wskazanie, w jaki sposób ma odbywać się odczyt z monitoringu przez Internet. Czy ma być zastosowana karta SIM?
Jeżeli TAK, to prosimy o doprecyzowanie informacji na temat kosztów zakupu karty, opłat abonamentowych itp.
Odpowiedź:
Odczyt z monitoringu przez Internet WiFi
Pytanie 9
 Prosimy o doprecyzowanie informacji na temat parametrów technicznych urządzeń monitoringu, tj. kamer CCTV. 
Odpowiedź:
Dopuszcza się standardowy zestaw monitoringu zewnętrznego bezprzewodowego WiFi z rejestratorem współpracującym z monitorem komputerowym /w zestawie/ lub tzw. 3w1 monitor-nagrywarka-odtwarzacz. Jakość nagrań Full HD. Kamery o rozdzielczości 5 Mpx z trybem nocnym IR do 25m. Obudowa kamer antywandalowa.
Pytanie 10.
W związku z ogłoszeniem postępowania j/w proszę o wyjaśnienie zapisów specyfikacji w zakresie
warunków udziału w postępowaniu. Wskazany przez Zamawiającego opis spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj. (rozdz. 5 pkt c) SIWZ):
„(…) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde”
Wnosimy o zmianę zapisu j/w na:
„(…) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk lub bieżni o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde
UZASADNIENIE:
Zwracamy uwagę Zamawiającego na fakt, że technologia wykonania każdej nawierzchni poliuretanowej, wykonanej in-situ, jest spójna: podstawą każdej jest wylanie warstwy systemu poliuretanowego przy użyciu specjalistycznej maszyny, dokładnie tak jak w przypadku EPDM w tym postępowaniu. Z całą pewnością można uznać za równoważne doświadczenie wykonawcy, który wykonał obiekt lekkoatletyczny (bieżnia) z nawierzchnią typu Sandwich lub FULL PUR, która przeznaczona jest do profesjonalnego użytkowania.
Zgoda na powyższe spowoduje zwiększenie konkurencyjności postępowania dzięki czemu Zamawiający może uzyskać oferty lepsze cenowo, a jednocześnie nie spowoduje spadku jakości wykonania zadania.
Odpowiedź:  W odpowiedzi na pytanie działając na podstawie art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 1843) Zamawiający modyfikuje SIWZ  w zakresie  warunku  udziału w postępowaniu zgodnie z wnioskiem Wykonawcy.
 
W związku z dokonaną modyfikacją SIWZ Zamawiający przedłuża termin składania ofert z 27 października 2020r. na 30 października 2020r.  Zamawiający publikuje SIWZ po modyfikacji, oraz ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w zakresie wprowadzonych zmian.

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PO MODYFIKACJI

 

Ogłoszenie nr 540206937-N-2020 z dnia 21-10-2020 r.
Ostróda:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 596007-N-2020
Data: 12/10/2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Ostróda, Krajowy numer identyfikacyjny 51074325500000, ul. Jana III Sobieskiego   1, 14-100  Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 896760780, e-mail , faks 896760790.
Adres strony internetowej (url):
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III.
Punkt: 1.3.
W ogłoszeniu jest: Określenie warunków: - w zakresie wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde. Wykonawca powinien dołączyć podpisane przez inwestorów dokumenty potwierdzające rodzaj tych robót, ich wartość, datę i miejsce wykonania oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej ich wykonanie i prawidłowe ukończenie. - w zakresie potencjału kadrowego – Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do pełnienia niżej wymienionych funkcji: Kierownik budowy - minimalne wymagania • min. 5 lat jako kierownik budowy • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót elektrycznych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót drogowych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg bez ograniczeń Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane ( Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220); - Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
W ogłoszeniu powinno być: Określenie warunków: -w zakresie wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk lub bieżni o nawierzchni poliuretanowej o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde. Wykonawca powinien dołączyć podpisane przez inwestorów dokumenty potwierdzające rodzaj tych robót, ich wartość, datę i miejsce wykonania oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej ich wykonanie i prawidłowe ukończenie. - w zakresie potencjału kadrowego – Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do pełnienia niżej wymienionych funkcji: Kierownik budowy - minimalne wymagania • min. 5 lat jako kierownik budowy • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót elektrycznych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót drogowych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg bez ograniczeń Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane ( Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220); - Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2.
W ogłoszeniu jest: 27.10.2020 godz.10.00
W ogłoszeniu powinno być: 30.10.2020 godz.10.00

 
II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: III.
Punkt: 6.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2020poz. 1282) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona) 1) Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 potwierdzające parametry oferowanej nawierzchni, 2) Karta techniczna systemu oferowanej nawierzchni z poliuretanu potwierdzona przez producenta nawierzchni, 3) Atest PZH lub dokument równoważny dla oferowanej nawierzchni, 4) Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 5) Aktualny Certyfikat FIBA potwierdzający przydatność nawierzchni do gry w koszykówkę 6) Badania potwierdzające bezpieczeństwo ekologiczne 7) Badanie na obecność wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA)
 

Ogłoszenie nr 596007-N-2020 z dnia 2020-10-12 r.
Gmina Ostróda: „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ostróda, krajowy numer identyfikacyjny 51074325500000, ul. Jana III Sobieskiego   1 , 14-100  Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 896760780, e-mail , faks 896760790.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gminaostroda.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.gminaostroda.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.gminaostroda.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobiście, za pomocą operatora pocztowego lub kuriera
Adres:
Urząd Gminy Ostróda, Sekretariat ul. Jana III Sobieskiego 1, 14-100 Ostróda

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda”
Numer referencyjny: ZP.271.11.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową 3 sportowych boisk wielofunkcyjnych wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami. Nawierzchnia boisk poliuretanowa dwuwarstwowa o grubości min. 2x8,0 mm, przepuszczalna, na podbudowie elastycznej tzw. ET o grubości min. 35mm

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45200000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-08-20
Okres w miesiącach
Okres w dniach
Data rozpoczęcia
Data zakończenia
 
 
 
2021-08-20

II.9) Informacje dodatkowe: 1.Termin rozpoczęcia realizacji zadania – od dnia przekazania placu budowy. 2. Termin zakończenia zadania do 20 sierpnia 2021 rozumiany jako data odbioru stwierdzona w protokole odbioru końcowego. W tym: a) Wykonanie roboty budowlanej rozumiane jako dzień zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego przedmiotu umowy nastąpi do 30.07.2021.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia tego warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca musi wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarantowaną na jedną i wszystkie zdarzenia na kwotę, minimum 2.500.000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).Polisa musi być ważna lub odnawialna przez cały okres trwania realizacji zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: - w zakresie wiedzy i doświadczenia - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej 3 roboty budowlane obejmujące zakresem budowę boisk wielofunkcyjnych o nawierzchni poliuretanowej typu EPDM o powierzchni min. 1400 m2 każde wraz z infrastruktura towarzyszącą i wartości zadania minimum 900.000,00 zł brutto każde. Wykonawca powinien dołączyć podpisane przez inwestorów dokumenty potwierdzające rodzaj tych robót, ich wartość, datę i miejsce wykonania oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej ich wykonanie i prawidłowe ukończenie. - w zakresie potencjału kadrowego – Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do pełnienia niżej wymienionych funkcji: Kierownik budowy - minimalne wymagania • min. 5 lat jako kierownik budowy • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń Kierownik robót elektrycznych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót elektrycznych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych Kierownik robót drogowych - minimalne wymagania • min. 2 lata jako kierownik robót drogowych • Wykształcenie wyższe lub średnie • Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg bez ograniczeń Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane ( Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220); - Wykonawca spełni warunek, jeżeli złoży oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







 
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej ; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złozyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Dokumenty, które wykonawcy będą musieli złożyć na żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym, nie krótszym niż termin określony w art. 26 ust. 2 pzp (nie krótszym niż 5 dni) i w formie określonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. poz. 1126 z późn.zm.) (niżej wskazanych dokumentów nie należy dołączać do oferty, zamawiający zwróci się o właściwe dokumenty do wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona): 1) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (załącznik nr 4 do siwz); 2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; (zał. nr 5 do siwz); 3) W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający będzie żądał przedstawienia dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. Polisa musi być ważna lub odnawialna przez cały okres trwania realizacji zamówienia
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
wraz z formularzem ofertowym: 1)Jeżeli uprawnienia do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z dokumentów dołączonych do oferty, wówczas do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) W przypadku spółki cywilnej należy przedłożyć stosowne umocowanie do reprezentowania wspólników spółki tj. umowa spółki cywilnej lub uchwała wspólników lub pełnomocnictwo.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 40.000,00 zł, (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto Nr Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie Filia Ostróda Nr 71 8300 0009 0000 1930 2000 0020. W tytule przelewu należy umieścić informację: „Wadium – przetarg „Budowa boisk sportowych w Lipowie, Tyrowie i Szyldaku na terenie Gminy Ostróda” Wadium wnoszone w formie pieniężnej uważa się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się ono na koncie zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w formie oryginału w odrębnej kopercie. 4. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 46 ust. 4a Ustawy Pzp. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria
Znaczenie
cena
60,00
okres gwarancji
40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
 
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
 

Informacje dodatkowe:
 
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Strony ustalają, że zmiana umowy może nastąpić w zakresie i sytuacjach: 1. Zmiana terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy o okres opóźnienia wynikający z niżej wymienionych przyczyn: 1) terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu zamówienia, b) wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy a zależnych od decyzji leżących po stronie współfinansującego realizację zadania. c) wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót, które nie wynika z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy (nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez Wykonawcę), d) konieczność wykonania przez Zamawiającego korekty projektu dla usunięcia wad dostarczonej dokumentacji, e) konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, f) okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. warunki epidemiologiczne, atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrauliczne, kolizje z sieciami infrastruktury i instalacjami, utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy, uzasadnione pisemnie i poparte wydrukami, zdjęciami, opiniami, prognozami itp. dokumentami. g) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, a w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych. h) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, i) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww., decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, j) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, k) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 2. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku: 1) zmiany stawki podatku VAT, w zakresie wysokości należnego podatku; 2) zaistnienia sytuacji, o których mowa w § 5 umowy. 2.1. W przypadku, gdy zmiany, o których mowa w ust. 2 wpływają na łączną wartość umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany łącznej wartości umowy określonej w § 2 ust.1. 2.2. Wysokość wynagrodzenia netto, w przypadku o którym mowa w ust. 2 pkt. 1 , nie podlega zmianie. 3. Inne, w następujących przypadkach: a) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu umowy - w zakesie sposobu realizacji umowy, wysokości wynagrodzenia, terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy. b) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony- w zakresie niejasnych lub rozbieżnych pojęć; c) zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.22a ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, d)zmiany podwykonawców lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych przez Wykonawcę według postanowień § 16 umowy. e) Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające warunki określone w SIWZ, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego; f) zmiany w zakresie parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w sytuacjach, o których mowa w § 4 ust. 1 i 4 umowy; g)zmiany danych związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego); h) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. 4. Dopuszcza się zmiany umowy w zakresie sposobu realizacji umowy, wysokości wynagrodzenia, terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy oraz zakresu przedmiotowego umowy gdy: 1) konieczność wprowadzenia tych zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w szczególności instytucją współfinansującą zamówienie, a także innymi instytucjami, które na podstawie przepisów prawa mogą wpływać na realizację zamówienia; 2) konieczność wprowadzenia tych zmian będzie następstwem zmian wytycznych i zaleceń instytucji współfinansującej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości; Uwaga: Wszystkie powyższe postanowienia tworzą katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę 5. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 6. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy nie mogą naruszać postanowień przepisu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Umowa została sporządzona w języku polskim. Język polski jest językiem obowiązującym podczas wykonywania przedmiotu umowy. 8. Prawem właściwym dla interpretacji postanowień umowy jest prawo polskie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-27, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
 
 
Załączniki do ptrzetargu:
1) Formularz ofertowy - załącznik nr 1
2) Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia - załącznik nr 2
3) Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3
4) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia - załącznik nr 4
5) Doświadczenie zawodowe - załącznik nr 5
6) Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 6
7) Projekt umowy - załącznik nr 7
8) Dokumentacja techniczna - załącznik nr 8

 

Data przekazania do publikacji: 12.10.2020
Osoba przekazująca: Magdalena Wajdyk

Sporządził/a: Magdalena Wajdyk
Umieścił/a: Kamil Klimowski

 

data publikacji: 12.10.2020, ostatnia aktualizacja: 18.11.2020, odsłon: 1 795


Od 2003 roku otrzymaliśmy
16303291
odsłon strony

Aktualnie mamy
82 gości